Γονείς «απεργούν» για να μην έχουν τα παιδιά τόσο διάβασμα στο σπίτι!

Γονείς «απεργούν» για να μην έχουν τα παιδιά τόσο διάβασμα στο σπίτι!

Οι περισσότεροι γονείς παραπονιούνται ότι τα παιδιά τους δεν «στρώνονται» να διαβάσουν και προσπαθούν να βρουν εποικοδομητικούς τρόπους να τα πείσουν να ανοίξουν τα βιβλία. Το ίδιο δεν ισχύει για την Ισπανία, όπου πλήθος γονιών σήκωσαν «μπαϊράκι» κατά του διαβάσματος που φορτώνονται στο σπίτι οι μαθητές. Έτσι, αποφάσισαν ότι από το Νοέμβριο δεν θα αφήνουν τα παιδιά τους να διαβάζουν σπίτι. Ακόμα και αν ο δάσκαλος κάνει παρατήρηση στον αδιάβαστο μαθητή, το παιδί θα εξηγεί με ένα σημείωμα ότι η αποχή από το διάβασμα ήταν εντολή του… γονέα.

Η επιχείρηση «μποϊκοτάζ στο διάβασμα στο σπίτι» ξεκίνησε από μια δασκάλα που απαγόρευσε στους μαθητές της να διαβάζουν τα μαθήματά της εκτός των σχολικών ωρών και έχει ήδη πολλούς θερμούς υποστηρικτές- γονείς. Αν κάτι τέτοιο σας φαίνεται πολύ «έξω» από την ελληνική νοοτροπία, σκεφτείτε κάτι…. Μήπως οι Ισπανοί έχουν δίκιο;

Τα παιδιά δεν έχουν χρόνο για παιχνίδι

Μετά το σχολείο, τα παιδιά πρέπει να διαβάσουν για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, να προετοιμαστούν για το ιδιαίτερο των Αγγλικών και μετά να πάνε… σφαίρα στο ποδόσφαιρο ή το μπαλέτο. Όταν η μέρα τους γεμίζει από τόσες δραστηριότητες, το διάβασμα το μόνο που κάνει είναι να επιβαρύνει το πρόγραμμά τους. Φυσικά, για παιχνίδι ούτε λόγος τις καθημερινές. Έτσι, όμως δεν χάνουν τα σημαντικότερα «αθώα» χρόνια της ζωής τους;

Μήπως τα πιέζουμε εμείς οι ίδιοι;

Οι Ισπανοί γονείς έχουν χωριστεί σε δύο στρατόπεδα και οι μισοί να είναι αντίθετοι στο μποϊκοτάζ, όμως, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Μάχη Μαργαρίτη σε ρεπορτάζ της που δημοσιεύθηκε στην ΕΡΤ,  «το φαινόμενο δεν έχει “ισπανική εντοπιότητα”. Όποιος έχει παιδί στο σχολείο, του ελληνικού συμπεριλαμβανομένου, είναι πολύ πιθανό να έχει ακούσει -συχνά έκπληκτος- μητέρες να ζητούν από τις δασκάλες πολύ διάβασμα στο σπίτι για τα παιδιά. “Για να μαθαίνουν καλύτερα”, λένε κάποιες, “αν δεν έχουν διάβασμα, πώς θα απασχοληθούν;”, αναρωτιούνται άλλες -πιο ειλικρινείς. Υπάρχουν ακόμη και γονείς που θεωρούν ότι ο δάσκαλος “δεν είναι καλός”, αν δε στέλνει δουλειά για το σπίτι.». Δεν χρειάζεται να προσθέοσυμε κάτι άλλο!

Διάβασμα χωρίς αντίκρισμα

Όταν ένα παιδί «φορτώνεται» με εργασίες που δεν του προσφέρουν απολύτως τίποτα και γίνονται απλώς για να γίνουν, χάνει τον ουσιαστικό σκοπό της εκπαίδευσης: τη γνώση. Τα πάντα καταλήγουν σε παπαγαλία που μετά από λίγο απλώς ξεχνιέται! Αντίθετα, όταν η «δουλειά» γίνεται στην τάξη και οι δάσκαλοι βρίσκουν δημιουργικούς τρόπους να διδάξουν τους μαθητές, τα αποτελέσματα είναι σίγουρα καλύτερα!

Τα νούμερα μιλούν…

Οι Ισπανοί μαθητές Γυμνασίου περνούν 6,5 ώρες την εβδομάδα στο σπίτι διαβάζοντας, σύμφωνα με έρευνα του Οργανισμού Οικονομικής συνεργασίας και Ανάπτυξης. Στην ίδια έρευνα αναφέρεται ότι ένας Έλληνας μαθητής περνάει 5 ώρες την εβδομάδα διαβάζοντας, αλλά, όπως αναφέρει η συντάκτρια «όποιος έχει παιδί στο γυμνάσιο ή στο λύκειο, γνωρίζει καλά ότι το διάβασμα στο σπίτι δεν είναι μία ώρα την ημέρα. Γνωρίζει, επίσης, ότι στο διάβασμα μετά το σχολείο, έρχονται να προστεθούν και οι ώρες της εξωσχολικής διδασκαλίας των ξένων γλωσσών που -όσο και να θελήσεις ως γονιός να αποφύγεις προσπαθώντας να αξιοποιήσεις από νωρίς τη διδασκαλία τους στο δημόσιο σχολείο, δυστυχώς, δε μπορείς να το καταφέρεις, με 45λεπτα μαθήματα σε τμήματα δημοτικού των 26 παιδιών, από τα οποία άλλα πηγαίνουν ήδη στο φροντιστήριο και άλλα όχι. Και σε όλα αυτά, δεν αποκλείεται να έρχονται να προστεθούν και άλλα εξωσχολικά ενισχυτικά μαθήματα.»

Η «κίνηση» αυτή των Ισπανών μάλλον θα πρέπει να μας προβληματίσει. Σε μια ελληνική κοινωνία που οι γονείς ωθούν τα παιδιά να είναι πάντα «πρώτοι» στην τάξη, στα Αγγλικά, στο μπάσκετ, στον χορό και πάει λέγοντας, ίσως ήρθε η ώρα να ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους. Να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν θέλουμε τα παιδιά μας να περάσουν τα πιο ξέγνοιαστα χρόνια της ζωής τους μόνο πάνω από ένα βιβλίο απλά και μόνο για να περηφανευόμαστε εμείς, αλλά να τα χαρούν όπως τους αξίζει!

 Πηγή: Ert.gr
v