Life & Style Magazine

10 καλές συνήθειες για καλή ζωή

Η διατήρηση της καλής υγείας δεν είναι δύσκολη υπόθεση, αρκεί να κάνουμε τρόπο ζωής ορισμένες καλές συνήθειες. Δείτε πώς με 10 μικρές αλλαγές στο καθημερινό σας πρόγραμμα, θα διασφαλίσετε την καλή σωματική και πνευματική σας υγεία.

Φροντίδα των ούλων

Τα υγιή ούλα μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων και αυτό γιατί όταν τα ούλα δεν είναι υγιή, φιλοξενούν βακτήρια τα οποία μπορούν να εισέλθουν στην κυκλοφορία του αίματος και να οδηγηθούν στην καρδιά.

Καλή στοματική υγιεινή, λοιπόν, σημαίνει βούρτσισμα των δοντιών για μερικά λεπτά, 2 φορές την ημέρα, με την οδοντόβουρτσα σε γωνία 45 μοιρών ως προς τα ούλα. Βουρτσίζετε με κυκλικές κινήσεις για να καθαρίσετε τα δόντια και να ενεργοποιήσετε την ροή του αίματος στα ούλα. Επίσης, χρησιμοποιείτε τακτικά οδοντικό νήμα που απομακρύνει ακόμα πιο αποτελεσματικά τα  βακτήρια που βρίσκουν καταφύγιο ανάμεσα στα δόντια και ξεπλένετε, έπειτα, με στοματικό διάλυμα.

Διατηρήστε υγιή Δείκτη Μάζας Σώματος

Το οφέλη του να έχουμε Δείκτη Μάζας Σώματος εντός των φυσιολογικών ορίων, είναι αμέτρητα και ένα από αυτά είναι η γονιμότητα. Πάμπολλες έρευνες έχουν δείξει ότι τόσο οι ελλιποβαρείς όσο και οι υπέρβαροι αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο ποσοστό δυσκολίας στο να αποκτήσουν παιδί. Στις γυναίκες οφείλεται στην ανώμαλη έκκριση ορμονών, ενώ στους άνδρες στην κακή ποιότητα και μικρή ποσότητα σπέρματος.

Ισορροπημένη διατροφή

Η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας θρεπτικών συστατικών είναι απαραίτητη για την προστασία του ανοσοποιητικού συστήματος. Η καλή διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην αποφυγή λοιμώξεων, οπότε πρέπει να φροντίζουμε να καταναλώνουμε πολλά φρούτα και λαχανικά, σύνθετους υδατάνθρακες, τροφές με φυτικές ίνες, αλλά και πρωτεΐνες από γαλακτοκομικά.

Μειωμένα επίπεδα στρες

Η καθημερινότητά μας, αλλά και οι σχέσεις μας με τους άλλους, προσωπικές και επαγγελματικές, εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα επίπεδα άγχους, καθώς το στρες προκαλεί την έκκριση κορτιζόλης, μία ορμόνη που μας προκαλεί ταραχή και ευερεθιστότητα. Επιπλέον, το μακροχρόνιο στρες μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα υγείας, όπως υψηλή πίεση, ανωμαλίες στην παραγωγή γλυκόζης και αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα. Γι' αυτό είναι σημαντικό να εντάξουμε στο πρόγραμμά μας, όσο φορτωμένο κι αν είναι, στιγμές χαλάρωσης, βρίσκοντας χρόνο για να κάνουμε πράγματα που μας ευχαριστούν.

Τακτική άσκηση

Αν αφιερώνουμε 25-30 λεπτά άσκησης, 5 φορές την εβδομάδα, εξασφαλίζουμε όχι μόνο φυσιολογικό βάρος αλλά και υγιές καρδιαγγειακό σύστημα, ενισχυμένο ανοσοποιητικό σύστημα, αυξημένη μυϊκή δύναμη, καλύτερη αντοχή και περισσότερη αυτοσυγκέντρωση.

Εγκεφαλική εξάσκηση

Με την τακτική διανοητική εξάσκηση απομακρύνουμε το ενδεχόμενο άνοιας και άλλων εκφυλιστικών νόσων του εγκεφάλου. Πώς θα το καταφέρουμε; Διαβάζοντας, λύνοντας σταυρόλεξα και παζλ, ή ακόμα και συμμετέχοντας σε ενδιαφέρουσες συζητήσεις. Ακόμα μπορούμε να δοκιμάζουμε να παραλλάζουμε κάποιες συνήθειες που μας γίνονται ρουτίνα, π.χ. να βουρτσίζουμε τα δόντια μας με το αντίθετο χέρι ή να φέρνουμε εις πέρας καθημερινές ασχολίες με τα μάτια κλειστά, ώστε να εξασκούμε τις υπόλοιπες αισθήσεις. Οι ασκήσεις αυτές ονομάζονται και «neurobics», μία λέξη που παραπέμπει στο aerobics, αλλά αφορά τους νευρώνες του εγκεφάλου.

5 υγιεινά γεύματα την ημέρα

Η καθημερινή μας διατροφή πρέπει απαραιτήτως να περιλαμβάνει 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών, καθώς ολοένα και αυξάνουν τα ερευνητικά στοιχεία που υποδεικνύουν ότι με αυτόν τον τρόπο περιορίζουμε τις πιθανότητες για πολλές μορφές καρκίνου. Όσο περισσότερο χρώμα και ποικιλία υπάρχει στις καθημερινές μας επιλογές, τόσο περισσότερα θρεπτικά στοιχεία λαμβάνουμε. Ιδιαίτερα οι πορτοκαλί τροφές (π.χ. πιπεριές, πορτοκάλια, καρότα) έχουν έντονη αντιοξειδωτική δράση και μπορούμε να τις συνδυάζουμε με μούρα και πράσινα λαχανικά.

Κάθε μέρα προβιοτικά

Τα προβιοτικά είναι ωφέλιμα βακτήρια κυρίως του γαλακτικού οξέος, τα οποία χρησιμοποιούνται από τη βιομηχανία τροφίμων για να μετατρέπουν τα σάκχαρα και άλλους υδατάνθρακες σε γαλακτικό οξύ. Σε αυτήν τη χημική ένωση οφείλεται η γεύση του γιαουρτιού και γενικότερα όλων των προϊόντων γάλακτος που έχουν υποστεί ζύμωση. Τα προβιοτικά βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου αλλά και στην ισορροπία της εντερικής χλωρίδας, ενώ ενισχύουν τη δράση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Σταθερά επίπεδα γλυκόζης

Με το να εξασφαλίζουμε σταθερά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα ενισχύουμε την αυτοσυγκέντρωσή μας, κάτι που μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμο στην εργασία μας. Μπορούμε να το πετύχουμε τρώγοντας μικρά συχνά γεύματα, αλλά και καταναλώνοντας τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (που απελευθερώνουν, δηλαδή, αργά τα σάκχαρά τους), όπως δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά με πολλές φυτικές ίνες, καστανό ρύζι και ζυμαρικά.

Επαρκής ύπνος

Ο ύπνος βοηθά στην επούλωση κυτταρικών βλαβών και στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου, οπότε είναι ιδιαίτερα σημαντικό να φροντίζουμε να κοιμόμαστε αρκετά, όσο, δηλαδή, έχει ανάγκη ο οργανισμός μας. Οι ειδικοί συνιστούν να ξαπλώνουμε στο κρεβάτι μας κάθε βράδυ όσο πιο νωρίς γίνεται και να μην «χαζολογάμε», π.χ. βλέποντας τηλεόραση.

Πηγή: iVillage