Κερδίστε μία ετήσια, δωρεάν συνδρομή στο Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης ΔΡΩΜΕΝΑ

Κερδίστε μία ετήσια, δωρεάν συνδρομή στο Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης ΔΡΩΜΕΝΑ

Το Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης και Επικοινωνίας ΔΡΩΜΕΝΑ, προσφέρει σε ένα τυχερό αναγνώστη του Mama365, μία πλήρη, ετήσια, δωρεάν συνδρομή σε ένα παιδικό πρόγραμμα. Το παιδί που θα κερδίσει, μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στο μουσικό, το θεατρικό και το εικαστικό πρόγραμμα του Εργαστηρίου. Και τα τρία προγράμματα λειτουργούν τα απογεύματα των εργάσιμων ημερών για μία ώρα την εβδομάδα. Δείτε τη νικήτρια του διαγωνισμού:

Η νικήτρια

Αφροδίτη Θεολόγου

Λίγα λόγια για το Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης και Επικοινωνίας ΔΡΩΜΕΝΑ

Το Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης και Επικοινωνίας λειτουργεί από το 2001 ως Συμβουλευτικό Κέντρο εξειδικευμένο σε θέματα που αφορούν το άτομο μέσα στις διαπροσωπικές σχέσεις. Αποτελεί μία συντονισμένη προσπάθεια Επαγγελματιών Ανθρωπιστικών Επιστημών για το παιδί, τον έφηβο και τον ενήλικα μέσα στην οικογένεια αλλά και στο ευρύτερο περιβάλλον.

Οι επιστημονικοί συνεργάτες του Εργαστηρίου με ευαισθησία, αγάπη και αφοσίωση στη λειτουργικότητα της δυναμικής της Οικογένειας και του Σχετίζεσθαι, στηρίζουν καθημερινά τον σύγχρονο άνθρωπο και τις ψυχικές του ανάγκες, δίνοντας έμφαση στο δυναμικό δημιουργικότητα-έκφραση-επικοινωνία.

Κοινωνικοί λειτουργοί, Σύμβουλοι Σχέσεων, Οικογενειακοί Σύμβουλοι, Παιδαγωγοί, Νηπιαγωγοί, Ψυχολόγοι, Παιδοψυχολόγοι, Εικαστικοί Θεραπευτές, Μουσικοθεραπευτές και Δραματοθεραπευτές, ειδικευμένοι στις απαιτήσεις και τις ιδιότητες της κάθε ηλικίας, λειτουργούν αυτόνομα αλλά και συνεργάζονται και δρουν συμπληρωματικά, έτοιμοι να προσφέρουν ολοκληρωμένα τις υπηρεσίες τους, τις γνώσεις και το δυναμικό τους για κάθε μοναδικό άνθρωπο.

Το Εργαστήρι λειτουργεί και ως Κέντρο Πρακτικής Άσκησης των εκπαιδευομένων Επιστημόνων Ανθρωπιστικών Σπουδών προσφέροντας απλόχερα τις γνώσεις του και στηρίζοντας τους νέους επαγγελματίες δίνοντάς τους την ευκαιρία να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία δίπλα στο εξειδικευμένο προσωπικό.

Ομάδα θεατρικού παιχνιδιού 

Σ' έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο για παιδιά και σ' ένα προστατευμένο παιδαγωγικό πλαίσιο, οι μικροί μας καλλιτέχνες ανακαλύπτουν και διαμορφώνουν τον εαυτό τους και αναπτύσσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Ο εμψυχωτής λειτουργεί διευκολυντικά και μη καθοδηγούμενα. Ξεκινάει από την αστείρευτη πηγή φαντασίας του παιδιού και παρεμβαίνει για να την επεκτείνει, να ενισχύσει τη δημιουργική του σκέψη και να εγκαθιδρύσει μεταξύ των μελών ένα κλίμα ισότητας, δικαιοσύνης, ομαδικότητας. Ενθαρρύνει τα παιδιά ώστε αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, τολμούν, ξεπερνούν τους φόβους τους, ενισχύουν την αυτοεκτίμησή τους, διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, εκφράζονται και εμπιστεύονται.

Βασική αρχή του Θεατρικού Παιχνιδιού αποτελεί η "δράση στο εδώ και τώρα". Αυτό σημαίνει ότι ο εμψυχωτής παρατηρώντας τις ανάγκες και του κάθε μέλους και τη ψυχοσύνθεση της ομάδας, ορίζει κάθε φορά τους παιδαγωγικούς στόχους. Χρησιμοποιώντας την τεχνική "εκμετάλλευση του τυχαίου" ελίσσεται χωρίς δασκαλοκεντρικό χαρακτήρα. Αντικείμενο εργασίας του αποτελούν οι "παρεκκλίσεις", μεταμορφώνοντάς τις σε δυνατότητες και αξιοποιώντας τις ως ευκαιρίες για ευαισθητοποίηση και μάθηση, με την ομάδα να λειτουργεί συνθεραπευτικά. Έτσι συμβάλει στη σύνθεση των αντιθέσεων και την ισορροπία της ομάδας και την οδηγεί στον προσδιορισμό που ζητάει η ίδια.

Τα παιδιά καινοτομούν, παρουσιάζοντάς μας την κορύφωση της δουλειάς τους με μία πρωτότυπη θεατρική παράσταση στο τέλος της σχολικής χρονιάς, που αφορά ένα παραμύθι στο οποίο σεναριογράφοι είναι τα ίδια τα παιδιά, φτιάχνοντας το όλα μαζί πρόταση - πρόταση. Το κάθε παιδί δημιουργεί τον δικό του μοναδικό ρόλο "κάθαρσης" που συμβολίζει στον ψυχισμό του το σημείο που βρίσκεται σε σχέση με το σημείο εκκίνησης στην αρχή της χρονιάς.

Βιωματική ομάδα εικαστικών

Στόχος μας αποτελεί σε πρώτο πλάνο η επαφή του παιδιού με τον εσωτερικό του κόσμο μέσα από το έργο του. Ο παιδαγωγός παρατηρεί τη διαδικασία εξωτερίκευσης των επιθυμιών και αναγκών του παιδιού και τα μηνύματα που αυτό εκπέμπει. Παρεμβαίνει με ερωτήσεις είτε για να αντλήσει περισσότερες πληροφορίες είτε για να ενισχύσει τη δημιουργική του σκέψη, ενθαρρύνοντάς το να αναλάβει πρωτοβουλίες.

Το δεύτερο σκέλος του μαθήματος αφορά το βιωματικό παιχνίδι μέσα από το οποίο επιτυγχάνεται ο δεύτερος και απώτερος στόχος. Οι πληροφορίες που έχουν αντληθεί αξιοποιούνται προκειμένου τα παιδιά να ζωντανέψουν τις δημιουργίες τους. Παίζοντας, βρίσκουν το σημείο που συναντιούνται οι φαντασίες τους και φτιάχνουν ένα παραμύθι. Οι ιδέες τους γίνονται αποδεκτές και εξελίσσονται από την ομάδα, με αποτέλεσμα το παιδί να μαθαίνει να αξιοποιεί το δυναμικό του και να το κάνει χρήσιμο για τους άλλους, ενισχύοντας έτσι την αυτοεκτίμησή του. Μαθαίνει βιωματικά να επιδιώκει ουσιαστική επικοινωνία με τους άλλους και να συνεργάζεται και να λειτουργεί ομαδικά.

Επιπλέον, τα παιδιά γνωρίζουν τους μεγάλους ζωγράφους και τα έργα τέχνης τους, μαθαίνουν για την ιστορία της Τέχνης και πειραματίζονται στις διάφορες τεχνικές, καλλιεργώντας την αισθητική τους. Με ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική, κατασκευές, εικόνες και αντικείμενα καθημερινότητας και παράδοσης, τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στην επιλογή του αντικειμένου του μαθήματος κάθε φορά και αναπτύσσουν τη λεπτή τους κινητικότητα.

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, οι μικροί μας καλλιτέχνες εκθέτουν δημόσια τα έργα τέχνης τους και αποθεώνονται από γονείς, παππούδες και γιαγιάδες!

Το μουσικό παιδικό πρόγραμμα είναι νεοσύστατο, γι' αυτό δεν έχουν ακόμη αναρτηθεί λεπτομέρειες στο site του Εργαστηρίου ΔΡΩΜΕΝΑ. Μπορείτε για περισσότερες πληροφορίες να επικοινωνήσετε με το Εργαστήριο.

v