Πώς προετοιμάζουμε το παιδί για ένα μέλλον που δεν γνωρίζουμε

Πώς προετοιμάζουμε το παιδί για ένα μέλλον που δεν γνωρίζουμε

Μία από τις σημαντικότερες δυσκολίες των σημερινών γονιών είναι να προετοιμάσουν τα παιδιά για ένα μέλλον που δεν γνωρίζουν. Οι εποχές που διανύουμε αλλάζουν μέρα με τη μέρα με ασύλληπτο ρυθμό! Συχνά δυσκολευόμαστε να ακολουθήσουμε τις τρέχουσες εξελίξεις ενώ οι αλλαγές σε τεχνολογικό και αξιακό επίπεδο μας προσπερνούν χωρίς καν να τις καταλάβουμε. Το χρέος μας ως γονείς, είναι να εξασφαλίσουμε στα παιδιά μας τα εφόδια εκείνα που θα τα προετοιμάσουν έτσι ώστε να προσαρμόζονται σε οποιαδήποτε συνθήκη, επιδεικνύοντας σταθερό και ακέραιο χαρακτήρα.

H Ramona Brane, διευθύντρια του Montessori Community School, ένα σχολείο για παιδιά βρεφικκής και προσχολικής ηλικίας, μας ενημερώνει για το πως η Μοντεσσοριανή Εκπαίδευση διαμορφώνει τον ενήλικα του αύριο. Όραμά της είναι ο αυριανός ενήλικας να έχει αποκτήσει από παιδί τις δυνάμεις και τις αξίες εκείνες που θα τον βοηθήσουν να επηρεάσει την προσωπική και κοινωνική του πραγματικότητα.

Ποιος είναι ο στόχος της μοντεσσοριανής αγωγής;

Κάθε παιδί γεννιέται με μια φυσική ορμή να γίνει ολοκληρωμένος άνθρωπος.  Η κίνησή του, η γλώσσα του, η νόησή του αναπτύσσονται σε αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και υποστηρίζονται από ένα φυσικό μηχανισμό, αόρατο στο δικό μας μάτι.

Στόχος της μοντεσσοριανής αγωγής είναι να δώσουμε χώρο και χρόνο σε αυτή την ανάπτυξη, προσφέροντας ένα προετοιμασμένο περιβάλλον που θα ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες του παιδιού και θα εκφράζει το σεβασμό και την ακλόνητη πίστη μας στο παιδί και στην ικανότητά του να αναπτύσσεται μόνο του.

Πώς θα μπορούσαν οι εμπειρίες της πρώτης ηλικίας να μας είχαν προετοιμάσει καλύτερα για τη ζωή;

Για εμάς η πρόκληση είναι να βλέπουμε το παιδί κοιτάζοντας το μέλλον. Ξεκινώντας από τον προορισμό, σχεδιάσαμε την αφετηρία.  Με το Montessori Community School διαμορφώσαμε έναν χώρο ζωής, συνύπαρξης και παιδείας που θα προσφέρει στο παιδί ασυμβίβαστα και χωρίς περιορισμούς αυτό που εμείς ορίζουμε ως ιδανικό περιβάλλον για την πρώτη ηλικία.

Ποια είναι τα εφόδια, σωματικά, ψυχικά και κοινωνικά, που ως γονείς και παιδαγωγοί θέλουμε να προσφέρουμε στο παιδί που θα κληθεί να πορευτεί τη δική του ζωή;

Βασική μας αρχή είναι η αποδοχή και ο σεβασμός στη μοναδικότητα του κάθε παιδιού. Το βλέμμα μας είναι στραμμένο σε κάθε παιδί ξεχωριστά.

Οδηγός είναι το παιδί: Καθημερινά, αντικρύζουμε το παιδί με τα μάτια της εξερεύνησης και όχι της πεποίθησης. Aκολουθούμε το παιδί. Μέσα από την παρατήρηση κάθε παιδιού, διαμορφώνεται ένας ατομικός, δυναμικός χάρτης ανάπτυξης, που μεταβάλλεται διαρκώς από το ίδιο το παιδί, μέσα από το προσωπικό του ενδιαφέρον, τις δραστηριότητες που επιλέγει και την ανάγκη του να εξερευνήσει κάτι νέο ή να επαναλάβει μια δουλειά και να την τελειοποιήσει.  Στόχος μας είναι να γνωρίσουμε την ιδιαίτερη αυτή προσωπικότητα και να της προσφέρουμε την ελευθερία και τα κατάλληλα ερεθίσματα για να ανθίσει. Γιατί το παιδί, απορροφώντας καθετί στο περιβάλλον του, γίνεται το περιβάλλον του.

Αυτή είναι και η βασική αρχή της Μοντεσσοριανής Εκπαίδευσης: Τα παιδιά έχουν λαχτάρα να εξερευνήσουν και να μάθουν για τον κόσμο γιατί είναι τα ίδια οδηγοί της μάθησής τους. Γίνονται ευέλικτα και προσαρμοστικά, αλλά και δημιουργικά με δυνατότητα να επιλύουν προβλήματα και να σκέφτονται αυτόνομα.

Πώς επιτυγχάνεται αυτό;

Μέσα από τα υλικά της μοντεσσοριανής εκπαίδευσης: Καταρχάς, μέσα από τα υλικά της τάξης τo παιδί επιλέγει κάποια δραστηριότητά με βάση το προσωπικό του ενδιαφέρον και έχει την ελευθερία να δουλέψει με το δικό του ρυθμό, ενδυναμώνοντας την αυτονομία του και την αυτοπεποίθησή του.

Μέσα από τις μικτές τάξεις: Tα προγράμματα της μοντεσσοριανής εκπαίδευσης για παιδιά βρεφικής και προσχολικής ηλικίας είναι διαμορφωμένα έτσι ώστε η συνύπαρξη μεικτών ηλικιών να διαμορφώνει μια εμβρυακή μορφή κοινωνίας όπου μεγάλοι και μικροί ζουν με αποδοχή, σεβασμό και αγάπη και συμβάλουν ασυνείδητα ο ένας στην ανάπτυξη του άλλου. Στο σχολείο μας, για παράδειγμα, λειτουργούν προγράμματα για την Βρεφική Κοινότητα, ένα δίγλωσσο περιβάλλον για  παιδιά περίπου 1 έτους, από τη στιγμή που περπατούν, έως 2,5 ετών , και Το Σπίτι των Παιδιών (ονομάστηκε έτσι από την Μαρία Μοντεσσόρι "Casa dei Bambini") , ένα δίγλωσσο περιβάλλον που απευθύνεται στα παιδιά 2,5 έως 6 ετών .

Είναι εύκολη η μετάβαση ενός παιδιού που προέρχεται από μοντεσσοριανό προσχολικό περιβάλλον (4 ετών φοίτηση) σε ένα παραδοσιακό περιβάλλον δημοτικού;

Έρευνες έχουν δείξει πως τα παιδιά που προέρχονται από ένα μοντεσσοριανό περιβάλλον έχουν προετοιμαστεί ακαδημαϊκά, συναισθηματικά και κοινωνικά για τη ζωή και όχι μόνο για το ακόλουθο ακαδημαϊκό περιβάλλον. Έχουν αναπτύξει την ατομικότητα τους, αλλά και μια βαθιά κοινωνική συνείδηση. Ανάμεσα στα δυνατά τους σημεία είναι η προσαρμοστικότητα, η αγάπη για τη μάθηση και ο σεβασμός, η σύνδεση και η εμπιστοσύνη προς τα άλλα παιδιά αλλά και τους ενήλικες.

Ποια είναι η συνεισφορά της μοντεσσοριανής εκπαίδευσης στην ακαδημαϊκή πρόοδο ενός παιδιού;

Τα παιδιά που θα αποφοιτούν από το σχολείο μας θα έχουν υπερκαλύψει τις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις που ορίζονται για τα παιδιά του νηπιαγωγείου που ετοιμάζονται να μεταβούν στο δημοτικό. Επιπλέον θα έχουν κατακτήσει υψηλά επίπεδα συγκέντρωσης, έναν οργανωμένο τρόπο σκέψης και δουλειάς και θα έχουν αφομοιώσει κάθε γνώση εμπειρικά και άρα με πλήρη συνειδητότητα και κατανόηση. Το σημαντικότερο, θα διαθέτουν ένα δυνατό εσωτερικό κίνητρο και αγάπη για τη μάθηση που θα τους συντροφεύει μια ζωή, γιατί στην πρώτη ηλικία γνώρισαν και κατέκτησαν αυτόνομα τη ζωή τους και τον κόσμο γύρω τους.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την Μοντεσσοριανή Εκπαίδευση. 

To Μontessori Community School βρίσκεται στην Λυκόβρυση, Σοφοκλη Βενιζέλου 59

Οι εγγραφές γίνονται όλο τον χρόνο

Περισσότερες πληροφορίες για το Montessori Community School : 210 2801600

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ

Γραφτείτε στο Newsletter μας

Διαγωνισμοί, δώρα και τα πάντα για το παιδί και την οικογένεια!

v