Life & Style Magazine

Ολιστική φροντίδα επιβίωσης για τις εξετάσεις

Αν είστε μαθητής ή γονιός μαθητή που δίνει εξετάσεις αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσει να προετοιμαστείτε για τις εξετάσεις πιο ανώδυνα & χωρίς υπερβολικό άγχος. Μην ξεχάσετε να βοηθήσετε και την υπόλοιπη οικογένεια εάν επηρεάζονται από τη γενική ατμόσφαιρα του σπιτιού.

Το άγχος και η πίεση των εξετάσεων  μπορούν να ελαχιστοποιηθούν με την κατάλληλη προετοιμασία με ένα  ολιστικό πρόγραμμα φροντίδας, το οποίο θα σας βοηθήσει σωματικά, συναισθηματικά και ψυχοδιανοητικά.

Ολιστική φροντίδα επιβίωσης για τις εξετάσεις

Διατροφή & διατροφικές ανάγκες

Μια υγιεινή διατροφή και άσκηση βοηθά στη μείωση του άγχους σε περιόδους αυξημένης πνευματικής προσπάθειας. Για βέλτιστες επιδόσεις είναι σημαντικό να αποφεύγετε τα τρόφιμα που συμβάλλουν στα ασταθή επίπεδα σακχάρου στο αίμα όπως καφέ, δυνατό τσάι, σοκολάτα, αλκοόλ και προϊόντα ζάχαρης.

Η πέψη αυτών των τροφών εξαντλεί τα αποθέματα βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων στο σώμα μας, αφήνοντας μας να νιώθουμε ολοένα και πιο ληθαργικοί, με βαρύ κεφάλι και ευερέθιστοι.

Τρώτε τακτικά για να αποφύγετε την υπογλυκαιμία. Προσπαθήστε να έχετε σνακ με ξηρούς καρπούς, σπόρους και αποξηραμένα φρούτα ως μια υγιεινή εναλλακτική λύση όταν επιθυμείτε γλυκά.

Υγιεινά γεύματα βασισμένα στην Μεσογειακή μας διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά, καλής ποιότητας ζωική πρωτεΐνη, αυγά, ψάρια, είναι ιδανική.

 Η ενυδάτωση είναι σημαντική για την νοητική σας λειτουργία, πίνετε άφθονο νερό και επιλέξτε αναζωογονητικά (πράσινο τσάι, δεντρολίβανο, μελισσόχορτο)) ή χαλαρωτικά (χαμομήλι, τίλιο) τσάγια από βότανα.

Ύπνος

Ο επαρκής ύπνος είναι σημαντικός για την σωματική και ψυχική υγεία όπως και για την διανοητική απόδοση, δεν θα πρέπει να είναι λιγότερος από 6 ώρες ή να ξεπερνά τις 8 ώρες.

Άσκηση

Ήπια άσκηση η οποία εκτονώνει, χαλαρώνει & ενδυναμώνει, όπως περπάτημα είναι ιδανική.

Βιταμίνες

Σε συνδυασμό με μια καλά ισορροπημένη διατροφή μία καλής ποιότητας βιταμίνη του συμπλέγματος Β για ενίσχυση του νευρικού συστήματος είναι απαραίτητη αυτή την απαιτητική περίοδο.

Επίσης βιταμίνη C, για την ενίσχυση του αμυντικού συστήματος & αποφυγή ιώσεων & λοιμώξεων. Μπορείτε να επιλέξετε μία πολυβιταμίνη που περιέχει όλα τα παραπάνω.

Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα συντελούν στην καλύτερη συγκέντρωση, μνήμη, νοητική λειτουργία, & συναισθηματική ισορροπία.

Φυτοθεραπεία

  • Η Avena sativa (βάμμα βρώμης) αποτελεί ένα ευραίου φάσματος αγχολυτικό & νευροτονωτικό. Περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β & συνίσταται για νευρική & ψυχική εξουθένωση, οξυθυμία, κούραση, υπερκινητικότητα.
  • Σε περίπτωση ταχυκαρδίας μπορεί να συνδυαστεί με βάμμα Passiflora incarnata.
  • Υπάρχουν πολλά περισσότερα βότανα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε περίοδο εξετάσεων γι αυτά όμως θα χρειαστείτε την συμβουλή έμπειρου βοτανολόγου ή φυσικοπαθητικού.

 

Ομοιοπαθητικά

  • Η Ομοιοπαθητική μπορεί να φανεί χρήσιμη σε πολλές καταστάσεις που συνδέονται με τις εξετάσεις όπως φόβος & άγχος, ψυχική εξάντληση, συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα,  αϋπνίες και διαταραχές ύπνου, πεπτικές διαταραχές.
  • Ενδεικτικά θα παραθέσω τρία σημαντικά ομοιοπαθητικά φάρμακα για άγχος εξετάσεων.
  • Θέλω να τονίσω ότι ο κάθε μαθητής έχει διαφορετικές αιτίες & εκδηλώσεις άγχους. Μία επιτυχημένη ομοιοπαθητική συνταγολόγηση βασίζεται στην εξατομίκευση της κάθε περίπτωσης, για το λόγο αυτό συμβουλεύω την επίσκεψη σε έμπειρο επαγγελματία ομοιοπαθητικό.

Argentum Nitricum

Αυτό το φάρμακο είναι πολύ καλό για τον αναμενόμενο φόβο ή τον πανικό που έχει να κάνει με εξετάσεις. Ο μαθητής που χρειάζεται αυτό το φάρμακο βιώνει τα παρακάτω:

  • Το άγχος τον οδηγεί σε λάθη & μειωμένη απόδοση κατά την διάρκεια των εξετάσεων.
  • Υπερκινητικότητα. Υπερβολική ομιλία. Παρορμητικότητα.
  • Τείνει να φαντάζεται πάντα το χειρότερο & να αναρωτιέται τι θα συμβεί αν πραγματοποιηθεί  το αρνητικό σενάριο που σκέφτεται.
  • Μπορεί να υποφέρει  από διάρροια, ναυτία, ή να τρέμει με το άγχος.
  • Αισθάνεται  χειρότερα όταν είναι μόνος & καλύτερα με παρέα & περπάτημα στον καθαρό αέρα.

Gelsemium

Ένα άλλο φάρμακο για τον φόβο προσμονής εξετάσεων, το άτομο όμως που το χρειάζεται βιώνει το άγχος του & τον πανικό διαφορετικά, έχει:

  • Τρέμουλο και αδυναμία, κόβονται τα πόδια του. Νιώθει ότι ο φόβος τον παραλύει.
  • Ρίγη που εναλλάσσονται με εξάψεις.
  • «Κλείδωμα» κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Δεν μπορεί να σκεφτεί.
  • Κούραση, απάθεια.
  • Τόσο έντονο πανικό, ώστε να θέλει να αποσυρθεί από τις εξετάσεις.
  • Μπορεί να υποφέρει από πονοκεφάλους με υπνηλία, βαριά μάτια, συχνή ανώδυνη διάρροια και ανήσυχο ύπνο.

 
Lycopodium

Οι μαθητές που χρειάζονται αυτό το φάρμακο υποφέρουν πολύ από το άγχος των εξετάσεων & ανησυχούν για την απόδοσή τους, έχοντας  φόβο αποτυχίας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι συχνά έχουν πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους & ανασφάλεια, αλλά ταυτόχρονα είναι πολύ φιλόδοξοι, με υψηλές απαιτήσεις από τον εαυτό τους, έχουν προετοιμαστεί σωστά  & τελικά επιτυγχάνουν το στόχο τους.

  • Ευερέθιστοι & σαρκαστικοί.
  • Πονοκέφαλοι από το χαμηλό επίπεδο σακχάρου στο αίμα.
  • Πεπτικές διαταραχές, αέρια, διάρροια, καλύτερα για ζεστά φαγητά και ποτά.
  • Χειρότερα σε ένα κλειστό δωμάτιο.
  • Καλύτερα σε ένα δροσερό περιβάλλον, με την κίνηση.

Η ομοιοπαθητική είναι μία φυσική, ολιστική, αποτελεσματική & χωρίς παρενέργειες θεραπεία έχει την δυνατότητα να μειώσει σημαντικά έως και να εξαλείψει τα συμπτώματα άγχους του μαθητή με αποτέλεσμα να βελτιώσει κατακόρυφα την απόδοσή του.

Αρωματοπεραπεία

Σε μία συσκευή καύσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα παρακάτω αιθέρια έλαια:

  • Βασιλικό, Δεντρολίβανο, Λεμόνι βοηθούν τη συγκέντρωση.
  • Λεβάντα, Γεράνι & Περγαμόντο βοηθούν να χαλαρώσει ένα κουρασμένο, καταπονημένο & υπερφορτωμένο νευρικό σύστημα.

 Ανθοιάματα μπαχ

Bach Rescue Remedy Spray, ένα φυσικό προϊόν, συνδυασμός από πέντε ανθοϊάματα. Χαλαρώνει την νευρικότητα, συντελεί σε μία συναισθηματική ισορροπία & βοηθά να δείτε τα πράγματα με ψυχραιμία & θετικότητα.

 *Όλα τα παραπάνω μπορούν να χρησιμοποιηθούν και συνδυαστικά.

 Άλλες συμβουλές

Οι ρεαλιστικές προσδοκίες, η θετική σκέψη, η συναισθηματική αποφόρτιση, η ψυχολογική υποστήριξη από τους γονείς, οι μικρές επαναλήψεις με συχνά διαλείμματα και αλλαγή παραστάσεων για ξεκούραση μυαλού και σώματος, είναι όλα σημαντικά για την ημέρα των εξετάσεων ώστε να αποδώσετε το μέγιστο δυναμικό σας.

 Καλή σας επιτυχία!

Αναστασία Χρήστου: Βιοχημικός, Κλασική Ομοιοπαθητικός, Φυσικοπαθητικός.
anastasiahomeopath@yahoo.gr

 * Το άρθρο αυτό έχει ενημερωτικό χαρακτήρα, δεν συνίσταται για αυτοσυνταγολόγηση και θεραπεία και δεν αντικαθιστά την διάγνωση και θεραπεία του γιατρού σας ή του εναλλακτικού θεραπευτή.

  • Δείτε επίσης
v