Life & Style Magazine

Πώς να έχετε μια σχολική χρονιά με λιγότερους πονοκεφάλους

Ακόμη μία σχολική χρονιά ξεκίνησε και τον ενθουσιασμό μας συνοδεύει η ανησυχία για τα παιδιά μας, που για αρκετές ώρες της ημέρας δεν θα είναι πια κάτω από το άγρυπνο βλέμμα μας. Δυστυχώς, από τη στιγμή που δεν είμαστε δίπλα τους δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά, πέρα απ’ το να ελπίζουμε ότι οι χώροι του σχολείου τηρούν όλες τις προϋποθέσεις που εγγυώνται τη μέγιστη δυνατή προστασία από συνήθεις κινδύνους. Μπορούμε όμως, σε συνεργασία με το παιδί, να λάβουμε τα μέτρα μας προβαίνοντας σε κάποιες βασικές, αλλά αποτελεσματικές, προληπτικές ενέργειες.

Πώς να έχετε μια σχολική χρονιά με λιγότερους πονοκεφάλους

Μάθετε στο παιδί να πλένει τα χέρια του καλά και συχνά

Όταν οι ιώσεις είναι σε έξαρση, οι πιθανότητες να επιστρέψει το παιδί απ’ το σχολείο έχοντας κολλήσει κάτι αυξάνονται ραγδαία. Ο καλύτερος τρόπος να περιορίσετε τον κίνδυνο είναι να του δείξετε πώς να προστατεύεται μόνο του, πλένοντας τα χέρια του σχολαστικά και συχνά.

Το καλό εσωτερικό και εξωτερικό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι – και όχι μόνο με νερό – είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος να αποτραπεί η μετάδοση μικροβίων από και προς τους άλλους. Πρέπει όμως να εφαρμόζεται όσο τακτικά χρειαστεί, αφού κάθε φορά που αγγίζουμε ένα αντικείμενο που έχουν αγγίξει πολλοί – ένα πόμολο π.χ. – τα χέρια μας μετατρέπονται σε εστία μικροβίων. Αν δεν τα πλύνουμε και αγγίξουμε το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια μας, τα μικρόβια μεταφέρονται αμέσως στο σώμα μας και μπορεί ν’ αρρωστήσουμε.

Φυσικά, η πρόληψη κατά των ιώσεων, απαιτεί την ενίσχυση του ανοσοποιητικού του παιδιού με καλή διατροφή, επαρκή ύπνο και, αν χρειάζεται, κάποιο συμπλήρωμα με βιταμίνη C.

Κάντε τακτικούς ελέγχους στο κεφάλι του παιδιού για ψείρες και κόνιδες

Με την επιστροφή στο σχολείο, έρχεστε για μια ακόμη φορά αντιμέτωπη με την απειλή της φθειρίασης, το ενδεχόμενο δηλαδή το παιδί να κολλήσει ψείρες. Αν θέλετε να έχετε το κεφάλι σας λίγο πιο ήσυχο, φροντίστε να κάνετε τακτικούς ελέγχους – μία φορά την εβδομάδα π.χ. – στο κεφαλάκι του παιδιού.

Για να κάνετε τον καλύτερο δυνατό έλεγχο, χρησιμοποιήστε μια ειδική χτένα. Χτενίστε προσεκτικά κάτω από δυνατό φως, εστιάζοντας κοντά στον σβέρκο και πίσω από τ’ αυτιά – εκεί πηγαίνουν συνήθως – αφού πρώτα λούσετε το παιδί με ένα conditioner για καλύτερη και πιο ανώδυνη εφαρμογή.

Αν το παιδί έχει κολλήσει, πέρα από την απομάκρυνση με το χτενάκι – προσέξτε να έχει απόσταση δοντιών όχι μεγαλύτερη από 0,3 χιλιοστά, ώστε να παγιδεύονται οι ψείρες – θα πρέπει να εφαρμόσετε κάποιου είδους θεραπεία. Σ’ αυτήν την περίπτωση, προτιμήστε ένα αντιφθειρικό με φυσική και όχι χημική δράση, όπως το Hedrin, αφού έχει αποδειχθεί πως οι ψείρες έχουν αναπτύξει ανθεκτικότητα σε χημικά φθειροκτόνα, ελαττώνοντας την αποτελεσματικότητά τους. Τα προϊόντα Hedrin αφορούν όλα τα στάδια πρόληψης και αντιμετώπισης, είναι εύκολα στη χρήση, φιλικά προς το παιδικό δέρμα και εξαιρετικά αποτελεσματικά.

Αφού ολοκληρώσετε τη βασική θεραπεία, επαναλάβετε μετά από 7 ημέρες για τυχόν αυγά που στο μεταξύ εκκολάφθηκαν. Παράλληλα, φροντίστε να απολυμάνετε αντικείμενα, ρούχα και σεντόνια που έχουν έρθει σε επαφή με το κεφάλι του παιδιού.

Σιγουρευτείτε ότι η τσάντα του παιδιού δεν είναι βαριά

Ένα άλλο πολύ σημαντικό πράγμα που πρέπει να προσέξετε είναι το παιδί να μην κουβαλά τσάντα που είναι πιο βαριά από ότι πρέπει. Το παιδικό σώμα είναι πιο ανθεκτικό στην καταπόνηση από το δικό μας. Κατά συνέπεια, οι επιπτώσεις κακών πρακτικών, όπως η μετακίνηση με μια παραγεμισμένη τσάντα χωρίς σωστή εφαρμογή, δεν φαίνονται παρά μόνο πολύ αργότερα.

Για να προλάβετε μελλοντικά μυοσκελετικά προβλήματα, σιγουρευτείτε ότι η σάκα του παιδιού δεν είναι βαρύτερη απ’ το 10-15% του βάρους του και τοποθετήστε τα πιο βαριά βιβλία στην εσωτερική μεριά για καλύτερη κατανομή. Επίσης, φροντίστε να μην είναι φαρδύτερη απ’ το στήθος του και να έχει φαρδιά λουριά με μαλακό προστατευτικό υλικό. Προτρέψτε το παιδί να φορά και τα δύο λουριά – ούτε σφιχτά ούτε χαλαρά. Η τσάντα δεν πρέπει να κρέμεται κάτω απ’ το ύψος της μέσης του ούτε, φυσικά, να την αφήνει να κρέμεται απ’ τον έναν ώμο.

Και μην ξεχνάτε ότι ο σύμμαχός σας στην προληπτική αντιμετώπιση μυοσκελετικών προβλημάτων είναι η γυμναστική και ο σωστός ύπνος. Γι’ αυτό, καλό είναι το παιδί να ασκείται όσο το δυνατόν περισσότερο και να κοιμάται στο κατάλληλο στρώμα.

  • Δείτε επίσης
v