Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για τη θεατρική παράσταση «Μια θαυμάσια μέρα» το Σάββατο 16/10

Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για τη θεατρική παράσταση «Μια θαυμάσια μέρα» το Σάββατο 16/10

Το Mama365 χαρίζει στους τυχερούς αναγνώστες 4 διπλές προσκλήσεις για την παράσταση «Μια θαυμάσια Μέρα» από την ομάδα Artika στο Μικρό Θέατρο Κεραμεικού, το Σάββατο 16 Οκτωβρίου στις 11.00. 

Δείτε τους νικητές:

ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΥ ΛΑΜΠΡΙΝΗ

ΒΑΛΛΙΑΝΑΤΟΥ ΔΑΝΑΗ 

ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ 

ΜΗΤΣΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ 

Από πολύ νωρίς στη ζωή μας αρχίζουμε να διαμορφώνουμε συνήθειες και ρουτίνες που μας προσφέρουν ασφάλεια και την αίσθηση ότι όλα βρίσκονται υπό έλεγχο. Κάποτε, όμως, χάνουμε τον έλεγχο και τότε είναι να σα να χάνεται η γη κάτω από τα πόδια μας, χάνεται η λογική, η ισορροπία, ακόμα και τα λόγια μας.

Τότε, είναι η ώρα να ανακαλύψουμε ξανά τον κόσμο, τις σχέσεις, να συνδεθούμε με όσα υπάρχουν γύρω μας, με κάποια από αυτά ίσως και για πρώτη φορά, και να συναντηθούμε με τα λόγια του ποιητή: Εδώ ας σταθώ. Κι ας δω κι εγώ την φύσι λίγο (Κ.Π. Καβάφης «Θάλασσα του πρωϊού»).

Η παράσταση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Mapping – a map on the aesthetics of performing arts for early years», με την υποστήριξη του ΥΠΠΟΑ και του Creative Europe και έκανε πρεμιέρα στο «**HELLWACH DIGITAL** 9. Internationals Theaterfestival für junges Publikum», Γερμανία, 9 – 13 Ιουνίου 2021.

Στις 26 και 27 Οκτωβρίου 2021 θα παρουσιαστεί στο Διεθνές Φεστιβάλ «Visionidifuturο, visioniditheatro ... – International festival of theatre and culture for early childhood (Oct 23th-28th 2021)», στη Μπολόνια της Ιταλίας.

Στοιχεία παράστασης:

Σκηνοθεσία: Μαριλένα Τριανταφυλλίδου

Δραματουργία: Κατερίνα Αλεξάκη

Ερμηνεία: Μαρία Μπαλούτσου, Κλεονίκη Καραχάλιου, Βασίλης Καζής

Μουσική: Βασίλης Καζής

Σκηνογραφία / Ενδυματολογία: Γεωργία Μπούρδα

Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης

Video: ΟΡΚΗ – Στέφανος Κοσμίδης

Διάρκεια παράστασης: 45΄

 

Οργάνωση παραγωγής:Artika

Υπεύθυνη Τύπου & Επικοινωνίας: Μαρία Κωνσταντοπούλου,

Τόπος: Μικρό Θέατρο Κεραμεικού, Ευμολπιδών 13,

τηλ. 210 3637201, 210 3647200

 Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 10€ – Μειωμένο (Ανεργίας, Ομαδικό 15 άτομα+): 8€

 Η διάθεση των εισιτηρίων γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά από την Ticketservices και το Public.

Μέρα και ώρα παραστάσεων:

Κάθε Σάββατο στις 11.00 από τις 16 Οκτωβρίου 2021

Θεατές από 2 έως 102 ετών!

Παραστάσεις καθημερινά για τα σχολεία στο θέατρο: 6908881527

Η παράστασή μας δεν είναι διαδραστική. Ύστερα από 15 χρόνια παρουσίας στον χώρο, έχουμε καταφέρει να αποδείξουμε πως δε χρειάζεται να δημιουργήσεις διαδραστικές παραστάσεις για να προσελκύσεις το ενδιαφέρον ακόμα και των πολύ νεαρών θεατών, αλλά ότι μπορούν να γίνουν θεατές και να παρακολουθήσουν με το ίδιο αμείωτο ενδιαφέρον μία παράσταση χωρίς να δρουν.

Κατά τη διάρκεια των παραστάσεων τηρούνται όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και οι αποστάσεις ασφαλείας. Η ατομική και δημόσια υγεία είναι προτεραιότητά μας.

Σελίδα της ομάδας στο Facebook:ArtikaTheatreCompany

Ιστοσελίδα: http://www.artika.co/

Λίγα λόγια για την Artika:

Artika, η ομάδα που έφερε το θέατρο για τις πολύ μικρές ηλικίες στην Ελλάδα, έχει κλείσει 15 χρόνια καλλιτεχνικής πορείας και δημιουργίας. Είναιμέλοςτου Small Size Network καιτουμεγάλουΕυρωπαϊκούπρογράμματος«Mapping – a map on the aesthetics of performing arts for early years», Creative Europe 2018-2022. H ομάδα έχει δημιουργήσει θεατρικές παραστάσεις για νεαρές ηλικίες και ενήλικες, καθώς και καλλιτεχνικά βιωματικά εργαστήρια. Έχει κληθεί να συμμετάσχει σε φεστιβάλ στο εξωτερικό στην Ιταλία (La Baracca Testoni Ragazzi), τη Γερμανία (HeliosTheater), την Ουγγαρία (KolibriTheatreFestival), την Αυστρία (Toihaus Theater), τη Ρουμανία (Teatrul Ion Creanga), τη Γαλλία (Ville de Limoges) και το Ιράν (Isfahan Theater Festival).

Στόχος και επιθυμία μας είναι η δημιουργία ενός θεάματος που να μπορεί να αφομοιωθεί από την ιδιαίτερη ψυχοσύνθεση των παιδιών της πολύ νεαρής ηλικίας, και να τα φέρει σε επαφή με το θέατρο και την τέχνη, μία τέχνη θετική, ελεύθερη, ρομαντική και ποιητική.

Η ομάδα επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και την Ευρωπαϊκή Ένωση (CreativeEurope 2018-2022).

«Μια θαυμάσια ημέρα»: συνέντευξη των συντελεστών

Η παράσταση μιλάει το τι συμβαίνει όταν χάνουμε τον έλεγχο. Θα έλεγε κανείς ότι είναι ένα θέμα που αφορά τόσο τα μικρά παιδιά, όσο και εμάς τους μεγάλους. Ποια είναι η γνώμη σας;

Μαριλένα Τριανταφυλλίδου (Σκηνοθέτρια, Καλλιτεχνική διευθύντρια Artika): Ακριβώς! Ήταν επιθυμία μας και συνειδητή επιλογή να ασχοληθούμε με ένα θέμα που θα αφορούσε όλες τις ηλικιακές ομάδες και να απευθυνθούμε τόσο στις πολύ νεαρές ηλικίες όσο και στους ενήλικες. Δεν μπορώ να δω την παράσταση ως θεατής, αντιλαμβάνομαι όμως ότι έχουμε δημιουργήσει ένα θέαμα διαφορετικό από τις προηγούμενες παραστάσεις μας. Είμαστε πάρα πολύ περίεργοι να δούμε πως θα την προσλάβει το κοινό. Επίσης, εκ των υστέρων συνειδητοποιήσαμε ότι η επιλογή αυτή του θέματος είχε με κάποιο τρόπο επηρεαστεί και από την ιδιαίτερη συνθήκη του εγκλεισμού που βιώσαμε τόσο έντονα την προηγούμενη χρονιά. Ζήσαμε μία επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα με πολύ περιορισμένες επιλογές που στην αρχή πολλοί βρήκαμε απολαυστική ακόμα και λυτρωτική, αφού μας έδωσε χρόνο να μείνουμε στο σπίτι μας, να το φροντίσουμε, να το περιποιηθούμε, να μοιραστούμε άφθονο χρόνο με την οικογένεια μας και να κάνουμε πράγματα που δεν προλαβαίναμε να κάνουμε. Αυτό ήταν θαυμάσιο! Μετά από ένα διάστημα όμως σε πολλές περιπτώσεις η επανάληψη άρχισε να γίνεται μία ρουτίνα δυσβάσταχτη και αρχίσαμε να νοσταλγούμε την ανατροπή της ελπίζοντας ότι θα έφερνε κάτι καινούριο και …θαυμάσιο! Στην παράσταση η συνθήκη είναι διαφορετική, μας μιλάει για τις ρουτίνες που όλοι έχουμε στη ζωή μας και θέλουμε να έχουμε για να διατηρούμε μία ισορροπία, αλλά που χρειάζεται και να τις “σπάμε” για να δοκιμάζουμε καινούριες εμπειρίες που μπορούν να μας πάνε ένα βήμα παραπέρα στη ζωή μας.  

Ποια είναι η αγαπημένη σας σκηνή και γιατί;

MT: Νομίζω πως η αγαπημένη μου σκηνή του έργου είναι η στιγμή που η ηρωίδα πάει να μιλήσει και δεν μπορεί. Είναι ένα σημείο που με συγκινεί κάθε φορά που το βλέπω. Ένα σημαντικό στοιχείο που μας απασχόλησε δημιουργώντας την παράσταση αυτή είναι το πως επικοινωνούνται οι “λέξεις”, ο “λόγος” στις πολύ νεαρές ηλικίες. Εδώ θα πρέπει να αναφέρω πως η παράσταση αυτή έχει δημιουργηθεί στο πλαίσιο ενός μεγάλου Ευρωπαϊκού προγράμματος που συμμετέχουμε μαζί με άλλες 17 χώρες το οποίο λέγεται “Mapping - a map on the aesthetics of performing arts for early years”, το οποίο στόχο έχει να δημιουργήσει μία «αισθητική» σχέση με τις πολύ νεαρές ηλικίες από 0 έως 6 χρονών, μέσω των παραστατικών τεχνών και να διερευνήσει την ιδέα των παιδιών «ως θεατές του σήμερα και όχι μόνο του αύριο». Για το σκοπό αυτό έχουμε χωριστεί σε τέσσερεις μεγάλες ομάδες που η κάθε μία διερευνά τη σχέση που δημιουργείται ανάμεσα στο καλλιτεχνικό έργο και το κοινό μέσα από το πρίσμα ενός εκ των τεσσάρων κατηγοριών, αυτών της μουσικής, της κίνησης, του εικόνας και του λόγου. Η Artika συμμετέχει στην ομάδα του λόγου. Έτσι, σε αυτή την παράσταση, επιλέξαμε να ασχοληθούμε με τον ποιητικό λόγο, διότι η ποίηση ακόμα και όταν δεν την καταλαβαίνουμε, είτε ως ανήλικες, είτε ως ενήλικες, μπορεί και μας επιβάλεται, με τις εικόνες, τη μουσικότητα, τη φαντασία και τα συναισθήματά της.

Στο έργο κυριαρχεί ο χορός και η μουσική. Ένα από τα εργαστήρια της ομάδας σας εξερευνά τη σχέση γονιού και παιδιού μέσα από τη μουσική. Τι πιστεύετε ότι μπορεί να κερδίσει ένας γονιός μέσα από αυτό και τι ένα παιδί;

Βασίλης Καζής (Μουσικός, Ηθοποιός): Ξεκινώντας από αυτό που κερδίζουν και οι δύο θα λέγαμε πώς είναι στιγμές ξεγνοιασιάς, ευαισθησίας, παιχνιδιού και συντονισμού μέσα σε ένα περιβάλλον ασφάλειας που δημιουργείται από όλη την ομάδα.  

Ένα παιδί στα πρώτα χρόνια της ζωής του γνωρίζει τον κόσμο μέσα από τη σχέση που έχει με τον/την φροντιστή του. Ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά σε αυτή την ηλικία εκδηλώνουν κάτι που θέλουν να επικοινωνήσουν στο φροντιστή τους διέπεται από μια απίστευτη μουσικότητα: κλαίνε, γελάνε, βγάζουν φωνές ψηλά, χαμηλά, βγάζουν περίεργους ήχους. Το πόσο όμως θα εξελιχθεί η έμφυτη ικανότητα των παιδιών για επικοινωνία εξαρτάται καθοριστικά από την ανταπόκριση που δείχνουν σε αυτή οι φροντιστές τους. Αυτό λοιπόν που έχει να προσφέρει το εργαστήριο, καταρχάς στον φροντιστή, είναι το να βιώσει τη σχέση με το παιδί και ως μια μουσική σχέση δηλαδή ως μια συνεργασία ανάμεσά τους σε έναν μουσικό διάλογο που προσφέρει ευκαιρίες συγκίνησης και μοιράσματος. Έτσι και το παιδί με τη σειρά του θα βιώσει ένα νέο επίπεδο αφούγκρασης από τον φροντιστή και θα αισθανθεί μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και ασφάλεια στο να επικοινωνήσει αυτό που επιθυμεί σε εκείνον και μετέπειτα στον κόσμο γύρω του.

v