Μπορούν τα social media να σας κάνουν να απολυθείτε;

Load more
Οι εργαζόμενοι πολύ συχνά δεν συνειδητοποιούν ότι οι προϊστάμενοί τους μπορεί να τους παρακολουθούν, σε απευθείας σύνδεση. Σε γενικές γραμμές, είμαστε πια καθημερινά όλοι online. Και ψάχνοντας στα προφίλ των socialmedia, μπορεί να παρατηρήσετε μια φωτογραφία που δημοσιεύτηκε από έναν σεβαστό συνάδελφο σε μια όχι και τόσο επαγγελματική κατάσταση. Μπορεί και να σας κακοφάνηκε λίγο όταν, γνωρίζοντας το πρόσωπο και βλέποντας τη φωτογραφία, διαπιστώσατε ότι δεν ταιριάζει και τόσο με την επαγγελματική persona που ξέρετε ότι ο συνάδελφός σας θέλει να μεταδώσει.
Κι ενώ η προσωπική και επαγγελματική μας ζωή γίνεται όλο και πιο βασανιστική, ακόμα και ταλαντούχοι επαγγελματίες διατρέχουν τον κίνδυνο να απολυθούν ή να μην πάρουν μια προαγωγή, λόγω των δημοσιεύσεών τους στα κοινωνικά δίκτυα. Οι νόμοι σε διάφορες χώρες εξακολουθούν να εξελίσσονται ακόμα, όσον αφορά αυτά που οι εργοδότες μπορούν ή δεν μπορούν να κάνουν με ό,τι βρίσκουν μέσω των κοινωνικών χώρων στα μέσα ενημέρωσης. Αλλά δεν είναι ασυνήθιστο, τόσο για τους υποψηφίους όσο και για τους εργαζόμενους, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, να τους ζητηθεί να παραδώσουν τους προσωπικούς τους κωδικούς πρόσβασης, ώστε οι εποπτικές αρχές ή οι ανθρώπινοι πόροι να μπορούν να έχουν πρόσβαση στο προφίλ τους. Μια πρόσφατη απόφαση στις ΗΠΑ προστάτευσε κάποια ομιλία στα κοινωνικά δίκτυα από αντίποινα από τους εργοδότες, αλλά αυτό δεν καλύπτει τα πάντα.

Ακόμα κι έτσι, δεν υπάρχει αμφιβολία -είτε βρέθηκαν τυχαία είτε σκόπιμα- ότι αυτά που «ανεβάζετε» στο Διαδίκτυο, μπορεί να επηρεάσουν την καριέρα σας. Ένα στα 10 άτομα που αναζητούν εργασία μεταξύ των ηλικιών 16 και 34 έχουν απορριφθεί για μια θέση εργασίας, για κάτι που αναρτήθηκε στο προφίλ τους, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα στο Λονδίνο -από εταιρεία κινητής έρευνας σχετικά με Έρευνα Συσκευών. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί. Τα δύο τρίτα των 6.000 ατόμων που αναζητούν εργασία στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Κίνα, τη Νιγηρία, τη Βραζιλία και την Ινδία και οι οποίοι ρωτήθηκαν για την έρευνα, δήλωσαν ότι δεν ανησυχούν ότι η τρέχουσα χρήση τους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, θα μπορούσε να βλάψει τις προοπτικές σταδιοδρομίας τους.

Αλλά τώρα, περισσότερο από ποτέ, είναι σημαντικό για κάθε σταδιοδρομία, να κάνετε έναν αυστηρό έλεγχο στο κοινωνικό προφίλ σας στα μέσα ενημέρωσης.

Τι είναι αποδεκτό

Το τι είναι αποδεκτό για ένα πρόσωπο, μπορεί να μην είναι για κάποιους άλλους όταν παρατηρούν ένα προφίλ. Και ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι αντιλαμβάνονται ότι ένα επαγγελματικό δίκτυο όπως το LinkedIn δεν είναι το σωστό μέρος για να δημοσιεύσουν ένα ξέφρενο πάρτι, δεν αναγνωρίζει ο καθένας τον κίνδυνο αν το κάνει σε ιστοσελίδες όπως το Facebook ή το Twitter.

«Είτε πρόκειται για τις απόψεις τους για τη θρησκεία και την πολιτική μέχρι τα προσωπικά τους συναισθήματα, μερικοί άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν τι είναι κατάλληλο και τι ακατάλληλο για να το δημοσιεύσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», αναφέρει η Heather R Huhman, ιδρυτής και πρόεδρος της Washington, DC- εταιρείας συμβούλων.

«Βάλτε ένα κριτήριο: ρωτήστε τον εαυτό σας, αν θα θέλατε η γιαγιά σας να δει αυτές τις πληροφορίες», συμβουλεύει η Kathleen Brady, εργαζόμενη σε Νευορκέζικη εταιρεία διαχείρισης σταδιοδρομίας και συγγραφέας του βιβλίου Geta Job! 10 Steps to Career Success. «Αν δεν θα σας άρεσε να το δει, αποφύγετε να το δημοσιεύσετε».

Παράπονα για το αφεντικό ή τη δουλειά σας σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, είναι σχεδόν πάντα λάθος . Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι ο εργοδότης τους δεν θα δει ποτέ κάτι τέτοιο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις πότε κάποιος θα διαβάσει κάτι που εσείς έχετε δημοσιεύσει ή απλά θα το αναδημοσιεύσει παντού. Μια τέτοια συμπεριφορά στο Twitter ή το Facebook θα μπορούσε να καταλήξει στο να χάσετε μια δουλειά.

Ένας κυβερνητικός υπάλληλος στη Νέα Ζηλανδία, απολύθηκε πριν από λίγα χρόνια, έπειτα από δημοσίευσή του στο Facebook όπου περιέγραφε τον χρόνο που σπαταλάει χωρίς να δουλεύει στο γραφείο. Ακόμη και οι συντάκτες των μέσων ενημέρωσης δεν έχουν ανοσία – ένας συντάκτης του Bloomberg social media, έχασε τη δουλειά του την προηγούμενη άνοιξη, μετά από μια επαφή στο Twitter που μοιραζόταν ένα ιδιωτικό άμεσο μήνυμα που ο ίδιος είχε στείλει για απογοητεύσεις του στη δουλειά του.

Ορισμένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν να έχετε ξεχωριστά προφίλ για τους προσωπικούς σας φίλους και την οικογένειά σας και μια πιο επαγγελματική σελίδα για γνωριμίες και οποιονδήποτε περιηγείται στο διαδίκτυο ψάχνοντας για πληροφορίες σχετικά με εσάς. Αλλά αυτό δεν αποτελεί εγγύηση ότι οι ακατάλληλες δημοσιεύσεις ή φωτογραφίες από την προσωπική σελίδα σας δεν θα κοινοποιηθούν από κάποιον με πιο χαλαρές ρυθμίσεις απορρήτου.

Αν διαπιστώσετε ότι οι φωτογραφίες σας ή αρνητικά σχόλιά σας για το αφεντικό σας κατέληξαν να μοιράζονται, θα πρέπει να προσπαθήσετε να τα διαγράψετε. Να θυμάστε, όμως, ότι το περιεχόμενο στο Διαδίκτυο εξαφανίζεται σπάνια για το καλό ή το λάθος άτομο που μπορεί να το έχει ήδη δει.

«Δεν υπάρχει δικαιολογία που να μπορεί να καλύψει έως και ένα από αυτά τα λάθη. Είναι πολύ καλύτερο να παραδεχθείτε το λάθος και να αφήσετε το αφεντικό σας να γνωρίζει ότι δεν θα συμβεί ξανά», συμβουλεύει η Huhman.

Ο σωστός τρόπος

Το να υπάρχει κανείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι σημαντικό για την οικοδόμηση μιας καριέρας, για τη θέσπιση παρουσίας ως εμπειρογνώμονα στον τομέα σας και τη διατήρηση επαφών. Αλλά το να μοιράζεστε πολύ προσωπικές σας πληροφορίες on-line, είναι πάντα λάθος. Η υπερ-δημοσίευση μπορεί να είναι προβληματική επίσης, δεδομένου ότι μπορεί να σας κάνει να φαίνεστε αντιπαραγωγικοί. Έχοντας, επίσης, πολύ λίγες πληροφορίες σε ένα on-line προφίλ, μπορεί να ερμηνευθεί ως προσπάθεια να κρύψετε κάτι ή ως σημάδι ότι δεν είστε και πολύ καλά στη δουλειά ή τις κοινωνικές σας επαφές. Το κλειδί, λένε οι ειδικοί, είναι να βρεθεί η σωστή ισορροπία.

Εγκαταστήστε τον εαυτό σας σε μια σειρά από πλατφόρμες, αλλά φροντίστε να διατηρήσετε το καθένα από αυτά σωστά. Για τα πιο επαγγελματικά προφίλ, όπως το LinkedIn για παράδειγμα, μπορείτε απλά να τοποθετήσετε links με σχετικά άρθρα δημιουργώντας μια παρουσίαση για τον εαυτό σας ή να συμμετέχετε σε ομάδες συζήτησης και σε συνομιλίες που σχετίζονται με την εργασία σας ή σαν εμπειρογνώμων. Να θυμάστε, ότι τα σχόλιά σας για άρθρα και blog δημοσιεύσεις, μπορούν συχνά να βρεθούν στις μηχανές αναζήτησης. Γι 'αυτό να είστε προσεκτικοί σε ό,τι πληκτρολογείτε όταν σχολιάζετε.

Μπορείτε, επίσης, να επιστήσετε την προσοχή στα πιο επαγγελματικά προφίλ σας με το να είστε επιλεκτικοί σχετικά με το πού κάνετε post. Μήπως χρειάζεστε πραγματικά ένα προφίλ στο Facebook, το MySpace και το Google+ για να συμβαδίζετε με τους φίλους σας και ένα στο LinkedIn για να συμβαδίζετε με την καριέρα σας; Εξετάστε το, λειτουργώντας αφαιρετικά στα προφίλ που διατηρείτε.

Επωφεληθείτε από εργαλεία που υπάρχουν στο Διαδίκτυο, τα οποία σας επιτρέπουν να διαχειριστείτε όλα τα προφίλ σας από ένα σημείο. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι θα διατηρηθεί η συνοχή στον τρόπο που παρουσιάζετε τον εαυτό σας -ή στο πώς θα παρουσιάσετε επιλεκτικά προσωπικές πληροφορίες. Κάντε ένα υπολογιστικό φύλλο των κοινωνικών δικτύων στα οποία βρίσκεστε και σηματοδοτείτε την ημερομηνία κατά την ενημέρωση κάθε προφίλ, έτσι ώστε να μπορείτε να διασφαλίσετε ότι είναι σωστά και τρέχοντα.

Και μην ξεχάσετε να ψάχνετε τον εαυτό σας στο Google τακτικά. Σε μια μελέτη του 2012 στο Κονέκτικατ των ΗΠΑ, διαπιστώθηκε ότι το 90% των υποψηφίων για προσλήψεις ερευνήθηκαν σε μηχανές αναζήτησης, ώστε να συγκεντρωθούν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτούς από ό,τι θα έβρισκαν οι εργοδότες στο βιογραφικό τους.

Πηγή: premium.paratiritis.gr

Load more

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies & Προστασία Προσωπικών Δεδομένων