Τα ταξίδια μας κάνουν πολύ πιο ευτυχισμένους από την απόκτηση υλικών αγαθών

Load more

Ταξίδια - Ψώνια, σημειώσατε 1!

Σύμφωνα με έρευνα που διαβάσαμε, τα υλικά αγαθά μας κάνουν ευτυχισμένους μόνο για λίγο - τη στιγμή που τα αγοράζουμε. Μετά τα συνηθίζουμε και δεν μας προκαλούν κανέναν συναίσθημα. Αντίθετα, οι αναμνήσεις μας από νέες εμπειρίες και ταξίδια, κάθε φορά που τις αναπολούμε, νιώθουμε την ίδια ευτυχία (ίσως και περισσότερη) με τη στιγμή που τα βιώσαμε!

Κι αν δεν μας πιστεύετε, σας παραθέτουμε την έρευνα έτσι ακριβώς όπως τη διαβάσαμε: 

«Γιατί τρέχουμε στην αγορά με τέτοια αποφασιστικότητα μόλις πιάσουμε χρήματα στα χέρια μας; Με κάθε νέα αγορά νιώθουμε λίγο πιο χαρούμενοι, αλλά λίγες μέρες αργότερα αυτή η ικανοποίηση συχνά εξαφανίζεται χωρίς να αφήσει καν ίχνη.

Υπάρχει μια πολύ λογική υπόθεση πίσω από αυτή μας την βιασύνη να ψωνίσουμε μόλις αποκτήσουμε οποιοδήποτε χρηματικό ποσό: ένα φυσικό αντικείμενο θα διαρκέσει περισσότερο, θα μας κάνει πιο ευτυχισμένους για περισσότερο χρονικό διάστημα σε σύγκριση με μια εμπειρία, όπως μια συναυλία ή διακοπές. Σύμφωνα όμως με έρευνα, αυτή η υπόθεση αποδεικνύεται εντελώς λάθος.

Αποδεικνύεται ότι το κύριο εμπόδιο στην ευτυχία είναι η προσαρμογή, η συνήθεια με άλλα λόγια. Λίγο αφού αγοράσουμε κάτι, το συνηθίζουμε, δεν μας ενθουσιάζει πια, το επίπεδο της ικανοποίησης πέφτει και αναγκαζόμαστε να ψάξουμε τριγύρω για την επόμενη αγορά μας. Αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά.

Ωστόσο, οι έρευνες που έλαβαν χώρα στο Πανεπιστήμιο Cornell ανακάλυψαν έναν τρόπο για να σπάσουμε αυτό τον ανούσιο φαύλο κύκλο. Ο καθηγητής ψυχολογίας Thomas Gilovich απέδειξε ότι βιώνουμε την ίδια αύξηση ευτυχίας όταν αγοράζουμε κάτι που επιθυμούμε και όταν ταξιδεύουμε. Αλλά – αυτό είναι το σημαντικότερο σημείο – η ποσότητα ευτυχίας που λαμβάνουμε από τις αγορές μας φθίνει με το χρόνο, ενώ οι αναμνήσεις της ταξιδιωτικής μας εμπειρίας συνεχίζουν να μας τροφοδοτούν με ορμόνες ευτυχίες για πολύ περισσότερο χρόνο.

Τα ευρήματα του Gilovich αποτελούν τη σύνθεση ψυχολογικών ερευνών που διεξήχθησαν από την ερευνητική του ομάδα για το παράδοξο Easterlin και στο οποίο βρήκαν ότι τα χρήματα φέρνουν ευτυχία, αλλά μέχρι ένα σημείο. Το πώς η προσαρμογή επηρεάζει την ευτυχία, για παράδειγμα, μετρήθηκε σε μια έρευνα κατά την οποία οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια που αξιολογούσαν το επίπεδο ευτυχίας μετά από αγορές και μετά από εμπειρίες.

Η επίσκεψη σε διάφορα ασυνήθιστα γεγονότα, τα ταξίδια, η εκμάθηση νέων δεξιοτήτων, ακόμα και τα extreme sport – όλα αυτά αποτελούν ιδανικές πηγές ευτυχία για όλους μας. Ένα νέο gadget ή ένα νέο αμάξι σύντομα θα γίνει κάτι συνηθισμένο που θα βαρεθείτε να βλέπετε, αλλά μια νέα ανάμνηση θα διατηρήσει την αίσθηση ευτυχίας για πολύ περισσότερο».

Πηγή: enallaktikidrasi.com

Load more

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies & Προστασία Προσωπικών Δεδομένων