Άντε πάλι διάβασμα: Πώς πειθαρχούμε το παιδί χωρίς καυγάδες και φωνές

Load more
Μετά από ένα μακρύ καλοκαίρι και δύο χρονιές με τα σχολεία να ανοιγοκλείνουν, δεν είναι πολύ εύκολο για τα παιδιά να προσαρμοστούν ξανά στη σχολική ρουτίνα. Ο δικός μας ρόλος είναι να τα βοηθήσουμε με ψυχραιμία, χωρίς να καταφύγουμε σε εκνευρισμό, φωνές και… υστερίες.

Βρίσκουμε ξανά τις ισορροπίες μας

Δεν είναι εύκολο για ένα παιδί που για τρεις ολόκληρους μήνες δεν είχε μαθήματα, ξαφνικά, να κάτσει στην καρέκλα του και να διαβάσει σαν ρομπότ. Εξάλλου, έχει αλλάξει ολόκληρο το πρόγραμμα της οικογένειας και πρέπει να βρείτε εκ νέου τις ισορροπίες σας όπως κάθε φθινόπωρο!

Φτιάξτε ένα λειτουργικό πρόγραμμα και προσπαθήστε να το ακολουθείτε όλοι κατά γράμμα. Η νέα σας ρουτίνα θα σας δημιουργήσει το αίσθημα της ασφάλειας και της ηρεμίας, αποφεύγοντας τον άσκοπο εκνευρισμό και τους καβγάδες χωρίς λόγο. 

Ορίζουμε συγκεκριμένο πρόγραμμα μελέτης

Στο πρόγραμμα που θα φτιάξετε, θα συμπεριλαμβάνεται και η μελέτη του παιδιού. Όταν υπάρχει συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο μελέτης, το παιδί νιώθει ασφάλεια, αυτονομία και αυτοπεποίθηση. Όσο περισσότερο μένουμε στο πρόγραμμά μας, τόσο πιο γρήγορα θα έρθει και η πολυπόθητη πειθαρχία στο διάβασμα.  

Μέχρι να το πετύχουμε, χρησιμοποιούμε φράσεις του τύπου «όταν/τότε» και «πρώτα/και μετά». Για παράδειγμα: «όταν ολοκληρώσεις τα μαθήματά σου, τότε μπορείς να παίξεις όση ώρα θέλεις» ή «πρώτα θα τελειώσεις την ορθογραφία σου και μετά μπορείς να δεις τηλεόραση».

Οριοθετούμε τον χώρο μελέτης

Μαζί με το χρονικό πλαίσιο της μελέτης, πρέπει να βρούμε και τον χώρο που θα διαβάζει το παιδί - για παράδειγμα το γραφείο στο δωμάτιό του- και επιμένουμε να μελετά μόνο εκεί. Ο χώρος δεν πρέπει να έχει αντικείμενα ή παιχνίδια που αποσπούν την προσοχή του, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και ο καλός φωτισμός. 

Δεν είμαστε συνέχεια από πάνω τους

Πολλές φορές, ειδικά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, οι μαμάδες είμαστε διαρκώς πάνω από τα παιδιά μας πιέζοντάς τα να διαβάσουν και να γράψουν γρήγορα και δίνοντάς τους απλόχερα τη βοήθειά μας, ακόμα κι όταν δεν μας τη ζητάνε.

Θεωρούμε πως αυτός είναι ένας καλός τρόπος να τελειώσουν γρήγορα τη μελέτη τους, αλλά και να διδαχθούν τις πολύτιμες γνώσεις μας… Ωστόσο, κάνουμε λάθος!

Τα βοηθάμε συνεχώς

Με αυτόν τον τρόπο το παιδί μαθαίνει πρώτον να μην βασίζεται στις δυνάμεις του αλλά έχει πάντα δεκανίκι τη μαμά, και δεύτερον φέρνει προστριβές στη σχέση μας με το παιδί μας. 

Αφήστε τα παιδιά να προσπαθήσουν μόνα τους, να παιδευτούν, ακόμα και να χαζεψουν αν αυτό χρειάζονται. Πηγαίντε κοντά τους μόνο αν ζητήσουν τη βοήθειά σας ή αφου τελειώσει ο χρόνος μελέτης για να τσεκάρετε τι έχουν κάνει. 

Δεν μας παίρνει από κάτω αν δεν τηρείται το πρόγραμμα

Ένα παιδί για να προσαρμοστεί ξανά στις σχολικές του υποχρεώσεις και να αρχίσει να διαβάζει μόνο του και με πρόγραμμα, χρειάζεται λίγος καιρός. Συνήθως, τα παιδιά αποκτούν συνέπεια στη μελέτη μετά τον Οκτώβρη κι έπειτα από μεγάλη (κυρίως δική μας) προσπάθεια. 

Μην αποθαρρύνεστε, λοιπόν, και μην χάνετε την υπομονή σας! Δώστε χρόνο σε ολόκληρη την οικογένεια μέχρι να βρει ξανά τους ρυθμούς της. Ωστόσο, αν νιώθετε τα νεύρα σας να σπάνε, αποφύγετε τις φωνές βγαίνοντας για μία σύντομη βόλτα, μαγειρεύοντας ή διαβάζοντας ένα καλό βιβλίο στο δωμάτιό σας. 

Load more

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies & Προστασία Προσωπικών Δεδομένων