Πρησμένα πόδια: Πώς να τα ανακουφίσετε φυσικά

Πρησμένα πόδια: Πώς να τα ανακουφίσετε φυσικά

Η ζέστη, όσο κι αν την αγαπάμε, μπορεί να μας δημιουργήσει πολλά ανεπιθύμητα συμπτώματα. Ένα από αυτά είναι και το πρήξιμο στα πόδια! Η ειδική παθολόγος κ. Αναστασία Μοσχοβάκη εξηγεί με ποιους τρόπους μπορείτε να προλάβετε το πρήξιμο στα πόδια αλλά και πώς θα αντιμετωπίσετε αυτή την ταλαιπωρία, όταν εμφανιστεί στα κάτω άκρα.

Πού οφείλεται το πρήξιμο στα πόδια

Τα πόδια πρήζονται το καλοκαίρι επειδή τα αιμοφόρα αγγεία διαστέλλονται από τη ζέστη, με συνέπεια να αλλάζει ο μηχανισμός της επιστροφής του αίματος από τα κάτω άκρα προς την καρδιά. Έτσι αυξάνονται τα πρηξίματα, οι ευρυαγγείες, οι φλεβίτιδες και οι θρομβοφλεβίτιδες. Επίσης, ύστερα από μια κουραστική ημέρα, τα πόδια μπορεί να είναι πρησμένα και βαριά γιατί διαταράσσεται η ισορροπία των υγρών, τα οποία και προκαλούν το πρήξιμο. H ακινησία, η ορθοστασία, αλλά και ορισμένα φάρμακα, όπως λ.χ. η κορτιζόνη, ή το πολύ αλάτι στο φαγητό, μπορεί επίσης να ευθύνονται για τα πρησμένα πόδια σας. Άλλοι παράγοντες είναι οι κληρονομικοί αλλά και η έλλειψη άσκησης

Τι μπορείτε να κάνετε

Ασκηθείτε!

Η άσκηση βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και αποτρέπει τα πρηξίματα, Η καλύτερη άσκηση είναι η κολύμβηση και στην συνέχεια το γρήγορο περπάτημα. Μπορεί να βοηθήσουν και η γιόγκα ή το πιλάτες, αλλά σε μικρότερο βαθμό. 

Ανασηκώστε τα πόδια

Αν δείτε πως τα πόδια σας έχουν πρηστεί, ξαπλώστε σε μια επιφάνεια και ανασηκώστε τα με ένα μαξιλάρι. Κάντε το αυτό για μισή ώρα κάθε μέρα και παρατηρήστε την διαφορά. Όταν πάτε για ύπνο, έχετε ένα μικρό μαξιλάρι κάτω από τους αστραγάλους για να ανακουφίζετε την περιοχή.

Κάντε χλιαρά ντους

Ανακουφίστε τα πρησμένα άκρα κάνοντας ντους με δροσερό νερό (ποτέ με καυτό). Δύο φορές την μέρα και μετά το ντους, ρίχνετε κρύο νερό για να διευκολύνετε την κυκλοφορία του αίματος. Να αποφεύγετε οπωσδήποτε το καυτό μπάνιο και τα ατμόλουτρα. 

Μην φοράτε ψηλοτάκουνα παπούτσια

Αποφύγετε να φοράτε παπούτσια που σας δυσκολεύουν στο περπάτημα και σας πιέζουν, όπως π.χ. ψηλά τακούνια. Για τις καθημερινές δουλειές προτιμάτε αθλητικού τύπου παπούτσια. Να προτιμάτε, επίσης, τα ανατομικά υποδήματα. 

Να κινείστε ανά τακτά διαστήματα

Η ακινησία συμβάλλει στο πρήξιμο των αστραγάλων, επειδή κάνει το αίμα να λιμνάζει στις φλέβες, δημιουργώντας κακή κυκλοφορία στα κάτω άκρα. Για τον λόγο αυτόν, ειδικά αν εργάζεστε σε γραφείο και είστε για πολλές ώρες στην ίδια στάση, μην αμελείτε να σηκώνεστε και να περπατάτε τουλάχιστον για ένα δεκάλεπτο. 
 
Να λαμβάνετε τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο
 
Μπορείτε να παίρνετε και συμπληρώματα από μαγνησιο, αλλά το καλύτερο είναι να καταναλώνετε τροφές που έχουν μαγνήσιο, όπως είναι η μπανάνα, το κακάο, τα φρούτα και τα λαχανικά. Αποφεύγετε την καφεΐνη. Το αλάτι μπορεί να προκαλέσει ή να επιδεινώσει το οίδημα στα πόδια, καθώς συμβάλλει στην κατακράτηση υγρών. 

Να πίνετε πολύ νερό 

Το νερό αποτρέπει την αφυδάτωση και ενισχύει την αναζωογόνηση και την τόνωση του οργανισμού. Να πίνετε 8 με 10 ποτήρια την ημέρα, και ακόμα περισσότερα αν καταναλώνετε αλκοόλ. Μια καλή ιδέα είναι να έχετε πάντα ένα μπουκαλάκι νερό μαζί σας, ενώ μπορείτε να ρίχνετε και μερικές σταγόνες λεμόνι.

Να φοράτε κάλτσες φλεβικής συμπίεσης όταν ταξιδεύετε

Όταν ταξιδεύετε και κυρίως όταν μπαίνετε σε αεροπλάνο, είναι σημαντικό να φοράτε τις κάλτσες φλεβικής συμπίεσης που βοηθούν στην τόνωση της κυκλοφορίας του αίματος και αποτρέπουν τα πρηξίματα. Μπορείτε να τις βρείτε στα φαρμακεία ή σε ειδικά ορθοπεδικά μαγαζιά. 

Κάντε ποδόλουτρο με αλατόνερο

Βουτήξτε τα πόδια μέσα σε αλατόνερο και κρατήστε τα εκεί για μερικά λεπτά. Μπορείτε, επίσης, να προσθέσετε και κάποια αιθέρια έλαια για να απαλύνουν ακόμα περισσότερο την περιοχή. Προτιμήστε τον ευκάλυπτο και την λεβάντα. 

Αποφύγετε την ηλιοθεραπεία 

Προσπαθήστε να μην εκτίθεστε σε υπερβολική ζέστη, μιας και οι φλέβες διευρύνονται, κάνοντας το αίμα να συγκεντρώνεται στα πόδια και αυτά να πρήζονται. Για τον λόγο αυτό, να κάθεστε όσο το δυνατόν λιγότερο στην παραλία και, εάν είναι απαραίτητο, πάντα κάτω από μια ομπρέλα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

v