Τα κοινά χαρακτηριστικά που έχουν τα παιδιά που πετυχαίνουν τους στόχους τους σύμφωνα με τους ψυχολόγους

Τα κοινά χαρακτηριστικά που έχουν τα παιδιά που πετυχαίνουν τους στόχους τους σύμφωνα με τους ψυχολόγους

Πόσα παιδιά χρειάζονται για να κλείσουν την πόρτα; Τρία τουλάχιστον!

Ένα για  να ρωτήσει έκπληκτο «Ποια πόρτα; Έχουμε πόρτα;» και άλλα δύο για να πουν «Αφού δεν την άνοιξα εγώ…».  Και λίγο πριν τραβήξεις τα μαλλιά σου, βλέπεις και ένα τέταρτο παιδί που τρέχει πρόθυμο να εκτελέσει την απλή σου εντολή.

Αυτό το παιδί, σύμφωνα με πανεπιστημιακές έρευνες, έχει περισσότερες πιθανότητες να γίνει ένας υπεύθυνος και ενήλικας.  Σε γενικές γραμμές, υπάρχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά ανάμεσα στα παιδιά που αργότερα έγιναν επιτυχημένοι ενήλικες.

1. Δείχνουν προθυμία στις δουλειές του σπιτιού

Τα παιδιά που έχουν μάθει από νωρίς να ανταποκρίνονται στις ευθύνες τους και να μοιράζονται τις δουλειές του σπιτιού με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας, μοιάζουν να μην ξεχνούν ποτέ αυτή τους τη συνήθεια. Το να στρώσουν το τραπέζι ή να πάρουν μέρος στο πλύσιμο των πιάτων, είναι μια διαδικασία που τα βοηθάει να αργότερα να αναλαμβάνουν με σύνεση και χαρά τα καθήκοντά τους ενώ καλλιεργεί την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους. Έτσι, λοιπόν, όταν συναντάτε παιδιά πρόθυμα να πάρουν μέρος σε μικρές καθημερινές εργασίες, ξέρετε πως έχει μπει το πρώτο λιθαράκι για έναν υπεύθυνο και επιτυχημένο ενήλικα. 

2. Κοινωνικοποιούνται εύκολα

Η κοινωνικοποίηση των μικρών μας φίλων είναι ένα μείζων ζήτημα για γονείς και εκπαιδευτικούς. Τα παιδιά που κοινωνικοποιούνται από νωρίς μαθαίνουν να συνεργάζονται, να βοηθούν τους άλλους, να δέχονται βοήθεια, να συζητούν και τελικά να δημιουργούν υγιείς και ισορροπημένες σχέσεις. Η ενσυναίσθηση και η συναισθηματική νοημοσύνη, αξίες ιδιαίτερα σημαντικές για την ομαλή ένταξη των ενηλίκων στην κοινωνία, καλλιεργούνται επαρκώς και συμβάλλουν όχι μόνο στην επιτυχία αλλά και στην ευτυχία αυτών των παιδιών.

Σύμφωνα με μία έρευνα του Pennsylvania State University και του  Duke University, τα παιδιά με ομαλή κοινωνικοποίηση είναι πιο πιθανό να αποκτήσουν πανεπιστημιακή εκπαίδευση και να δουλεύουν κανονικά στα 25 τους. 

3. Λύνουν τις διαφορές τους με το διάλογο και όχι με καβγάδες

Συχνά παρατηρούμε παιδιά που αντί να συζητήσουν αυτό που θέλουν με τους γονείς τους, προτιμούν να επιβάλουν την επιθυμία τους με καβγάδες, φωνές και κλάματα. Σε τέτοιες συμπεριφορές, οι γονείς οφείλουν όχι μόνο να μην υποκύπτουν αλλά να φανούν ευρηματικοί και υπομονετικοί ώστε να δείξουν στα παιδιά τους το δρόμο του διαλόγου. 

Η αξία του διαλόγου βοηθάει το παιδί να χτίζει ισότιμες σχέσεις, να ακονίζει το μυαλό του, να συναισθάνεται και να κατανοεί το συνομιλητή του και τελικά να ισορροπεί μέσα του τη λογική με το συναίσθημα. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως ο διάλογος είναι ο βασικός πυλώνας του δημοκρατικού πολιτεύματος.

 4. Δεν το βάζουν εύκολα κάτω

Υπομονή κι επιμονή. Δώρα ανεκτίμητης αξίας που παρατηρούνται στα παιδιά που εξελίσσονται σε επιτυχημένους ενήλικες. Η επιμονή και η υπομονή διδάσκονται, καλλιεργούνται και τέλος κατακτούνται με… υπομονή κι επιμονή! Τα παιδιά που εξοπλίζονται μ’ αυτά τα δώρα, μαθαίνουν να αντιλαμβάνονται την αποτυχία όχι σαν κάτι αρνητικό ή ως ένδειξη ανικανότητας αλλά σαν πρόκληση. Η αποτυχία για ένα τέτοιο παιδί (και αργότερα ενήλικα), λειτουργεί ως ενθαρρυντικό εφαλτήριο για την ανάπτυξη και την επέκταση των υφιστάμενων ικανοτήτων τους.

*Φωτογραφία: i1.wp.com

5. Έχουν μεγαλώσει με εργαζόμενη μητέρα

Σύμφωνα με έρευνα της Harvard Business School, υπάρχουν σημαντικά οφέλη για τα παιδιά που μεγαλώνουν με μητέρες που εργάζονται έξω από το σπίτι.

Η μελέτη έδειξε ότι οι κόρες των εργαζόμενων μητέρων, είχαν κατά 23% περισσότερες πιθανότητες να εργαστούν σε διευθυντικές θέσεις με μεγαλύτερο μισθό απ’ ότι τα παιδιά που μεγάλωσαν με τη μητέρα τους στο σπίτι. Παράλληλα, οι γιοι των εργαζόμενων μητέρων είναι την τάση να ασχολούνται περισσότερο με τη φροντίδα του σπιτιού και των παιδιών. «Υπάρχουν πολύ λίγα πράγματα που γνωρίζουμε, τα οποία έχουν τόσο σαφή επίδραση στην ανισότητα των φύλων όσο η μητέρα που εργάζεται», δήλωσε ο, καθηγητής του Harvard Business School, Kathleen L. McGinn  στην Working Knowledge.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι οι μητέρες που δεν εργάζονται δεν έχουν τη δυνατότητα να διαπαιδαγωγήσουν τα παιδιά τους προς την ίδια κατεύθυνση!

6. Δεν έχουν άγχος

Το άγχος των γονιών και ειδικότερα το άγχος των μαμάδων που δουλεύουν και δεν έχουν χρόνο για τα παιδιά τους είναι πιο τοξικό από το ίδιο το γεγονός της μη επαρκούς ενασχόλησης μαζί τους. Αυτό υποστήριξε, τουλάχιστον, ο συγγραφέας και ο κοινωνιολόγος του Bowling Green State University, Kei Nomaguchi.

Τα παιδιά που μεγαλώνουν σε τοξικά περιβάλλοντα με άγχος και θλίψη τείνουν να γίνονται κι εκείνα αγχώδη και μη αποτελεσματικά. Αντίθετα, τα παιδιά που μεγαλώνουν σε πιο ήρεμα περιβάλλοντα μοιάζουν να ακτινοβολούν και τα ίδια γαλήνη και ηρεμία. Έτσι, εάν ένας γονέας είναι εξαντλημένος ή απογοητευμένος, αυτή η συναισθηματική κατάσταση θα μπορούσε να μεταφερθεί στα παιδιά.

Πηγή: www.independent.co.uk

v