Σ. Τσιόδρας: το «διάλειμμα μάσκας» και το παράδειγμα των γονιών

Σ. Τσιόδρας: το «διάλειμμα μάσκας» και το παράδειγμα των γονιών

Η αγωνία για την ημερομηνία έναρξης της σχολικής χρονιάς έλαβε τέλος με τη χθεσινή συνέντευξη τύπου της υπουργού Παιδείας, όπου δόθηκαν και οι σχετικές διευκρινίσεις για τα μέτρα ασφαλείας και τη λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, όλων των βαθμίδων. Λίγο αργότερα, ο Σωτήρης Τσιόδρας επέστρεψε στη γνώριμη θέση του, στην καθημερινή ενημέρωση για την εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα μας και παγκοσμίως.

Αφού εξέφρασε την αισιοδοξία του πως τον Οκτώβριο θα έχουμε τα πρώτα χειροπιαστά αποτελέσματα «για ένα ασφαλές εμβόλιο, καλά ελεγμένο, που θα μπορούν να το κάνουν οι άνθρωποι και να είναι αποτελεσματικό σε συνθήκες πανδημίας», ο διακεκριμένος λοιμοξιωλόγος έκανε μερικές διευκρινίσεις σχετικά με τη χρήση της μάσκας από τα παιδιά.

Η αλυσίδα της προστασίας

Πρώτα απ’ όλα, επισήμανε πως τα μέτρα στα σχολεία δεν πρέπει να τα βλέπουμε αποσπασματικά, αλλά ως μια αλυσίδα: 

«Απόσταση μεταξύ των θρανίων, συχνή υγιεινή των χεριών, χρήση μάσκας με σωστή εκπαίδευση, αποφυγή του συγχρωτισμού, η κάθε τάξη να λειτουργεί σαν μια οικογένεια

Το παράδειγμα των γονιών

Στη συνέχεια, ζήτησε την προσοχή των γονιών, τονίζοντας τη σημασία του παραδείγματός τους στην ομαλή προσαρμογή των παιδιών στην καθημερινή χρήση της μάσκας: 

«Το παράδειγμα στα παιδιά το δίνουμε οι υπόλοιποι, οι μεγάλοι, με την συμπεριφορά μας. Αν οι γονείς φοράνε την μάσκα ως μέρος της καθημερινής δραστηριότητας, εκεί που απαιτείται βέβαια, τότε περνάνε το μήνυμα στα παιδιά ότι δεν είναι κάτι δυσάρεστο.»

Επιπλέον, επισήμανε τη χρησιμότητα του παιχνιδιού ως εκπαιδευτικό μέσο και στην περίπτωση της μάσκας:

«Η εξοικείωση με την χρήση θα πρέπει να προηγείται του σχολικού έτους. Τα παιδιά να κατανοήσουν τον σκοπό της, να μπορούν να επιλέξουν μια μάσκα που θα την αισθάνονται βολική στο πρόσωπο τους. Να τη χρησιμοποιούν σε μια ευχάριστη δραστηριότητα. π.χ. μια ζωγραφική, ώστε να μην τους φανεί ένα πρόσθετο βάρος στη καθημερινή τους δραστηριότητα στο σχολείο. Στα μικρά παιδιά θα χρησιμοποιήσουμε το παιχνίδι. Στα μεγαλύτερα θα τα ωθήσουμε στην αναζήτηση της σωστής πληροφορίας.»

Οι εκπαιδευτικοί και τo «διάλειμμα μάσκας»

Αφού σημείωσε πως «οι σχέσεις που αναπτύσσουν τα παιδιά με τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους έχουν μεγάλη σημασία για τη συναισθηματική και την ψυχική ολοκλήρωσή τους», ο κ. Τσιόδρας επισήμανε πως υπεύθυνοι για την αποφόρτιση των παιδιών πρέπει να είναι οι εκπαιδευτικοί: 

«Κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας και σε συνθήκες ηρεμίας των παιδιών στην τάξη, οι εκπαιδευτικοί μπορούν σε τακτά χρονικά διαστήματα να δίνουν την δυνατότητα στα παιδιά για ένα διάλειμμα μάσκας, ώστε να επέρχεται αποφόρτιση των παιδιών και να ενισχύεται η σωστή χρήση της.»

Νωρίτερα, για τον ρόλο των εκπαιδευτικών στη σωστή χρήση της μάσκας απ’ τα παιδιά, είχε μιλήσει και η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας Βάνα Παπαευαγγέλου: 

«Προφανώς θα υπάρχουν παιδιά τα οποία στην αρχή θα νοιώσουν άβολα. Είναι αναγκαίο στην αρχή της σχολικής χρονιάς να δοθεί έμφαση στην εκπαιδευτική διαδικασία για την χρήση της μάσκας και είναι σαφές ότι με βάση τις οδηγίες που έχουν δοθεί σχετικά με την χρήση της μάσκας οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να εκπαιδεύσουν τα παιδιά και να εξηγήσουν γιατί είναι απαραίτητη η μάσκα. Το πιο σημαντικό για να έχουμε τα παιδιά με το μέρος μας είναι να απαντήσουμε στις απορίες τους.»

Πηγή: iefimerida.gr

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ

Γραφτείτε στο Newsletter μας

Διαγωνισμοί, δώρα και τα πάντα για το παιδί και την οικογένεια!

v