Οι κίνδυνοι του Facebook στο επαγγελματικό προφίλ σας

Οι κίνδυνοι του Facebook στο επαγγελματικό προφίλ σας

To Facebook, καθώς και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Twitter, δεν αποτελούν πλέον «χώρους» στους οποίους απλώς περνάμε τον ελεύθερο χρόνο μας. Αντίθετα, μπορούν να συνδυάσουν δουλειά και ευχαρίστηση, να δώσουν την ευκαιρία σε επιχειρήσεις να δικτυωθούν και να αποκτήσουν περισσότερους πελάτες. Όλα αυτά ενέχουν, όμως, νέους κινδύνους.

Ο εργοδότης σας δεν αγνοεί τη διαδικτυακή «συμπεριφορά» σας, επειδή λαμβάνει χώρα εκτός γραφείου. Από τη φύση τους, τα σχόλια και οι δημοσιεύσεις στο Facebook δεν είναι ιδιωτικά, οπότε αν πάρει το μάτι του εργοδότη σας κάτι στο προφίλ σας που κρίνει ανάρμοστο, δεν αποκλείεται να σας δημιουργήσει πρόβλημα.

Τι είναι ανάρμοστο;

Τα υποτιμητικά σχόλια προς έναν συνάδελφο ή ένα πελάτη, για παράδειγμα. Πρόσφατα, δικαστική απόφαση έκρινε δίκαιη την απόλυση ενός σερβιτόρου που έκανε ανάρμοστα σχόλια στο Facebook για δύο πελάτισσες στο μπαρ όπου δούλευε. Ο ιδιοκτήτης του μπαρ γνώριζε καλά πως ο νόμος τον προστατεύει αν ο υπάλληλος δυσφημίσει την επιχείρησή του, τους συναδέλφους ή τους πελάτες αυτής.

Οι online απειλές είναι μία ακόμα ανάρμοστη πράξη για την οποία μπορεί και να απολυθείτε. Αυτό συνέβη πρόσφατα με υπαλλήλους της British Airways, οι οποίοι απείλησαν συναδέλφους του που πήγαν να εργαστούν ενώ είχαν κηρύξει απεργία.

Σε ρήξη μπορεί να έρθετε με το αφεντικό σας αν αντιληφθεί ότι μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το LinkedIn, αναζητάτε αλλού εργασία ή έστω δείχνετε διαθέσιμη για επαγγελματικές συνεντεύξεις. Υπάλληλος του ομίλου GB Group παραλίγο να απολυθεί όταν ο εργοδότης του αντιλήφθηκε ότι είχε κάνει κάτι τέτοιο, καθώς έκρινε πως χρησιμοποίησε με ανάρμοστο τρόπο το μέσο.

Συμβαίνει, μάλιστα, σε μεγάλες πολυεθνικές να ζητείται από τους υπαλλήλους που απολύονται, να διαγράψουν όλες τις επαγγελματικές επαφές που έχουν κάνει κατά τη διάρκεια της εργασίας τους από το προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο λόγος είναι ότι κάποιοι πρώην απολυμένοι έχουν καταφέρει να «στήσουν» νέες επιχειρήσεις με πελάτες που είχαν γνωρίσει στην παλιά δουλειά τους.

Το ηθικό δίδαγμα: Το να μιλάς ανοιχτά και να αποκαλύπτεις πώς νιώθεις και πώς σκέφτεσαι στα sites κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να έχει επικίνδυνες επιπτώσεις τόσο στην επαγγελματική φήμη σου όσο και στην ίδια τη δουλειά σου.

Πώς να χρησιμοποιείτε το Facebook

  • Σκεφτείτε τις επιπτώσεις της δημοσίευσης πληροφοριών.
  • Σκεφτείτε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε.
  • Βεβαιωθείτε πως ό,τι δημοσιεύετε, ισχύει και είναι ακριβές.
  • Βεβαιωθείτε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα για κανέναν από αυτό που δημοσιεύετε.
  • Παρατηρήστε τα σχόλια και αν δεν επιτυγχάνεται ο επαγγελματικός ή προσωπικό σας σκοπός, τροποποιήστε ή διαγράψτε τη δημοσίευση.
  • Να θυμάστε πως οτιδήποτε έχει να κάνει με δουλειά, αφορά και τον εργοδότη σας.
  • Μην δημοσιεύετε τίποτα που να υποτιμά ή να μειώνει τον εργοδότη, τους συναδέλφους σου ή ακόμα και τους πιθανούς μελλοντικούς πελάτες.
  • Μην δημοσιεύετε τίποτα που θα μπορούσε να στραφεί εναντίον σας και να βλάψει τη φήμη σας.
  • Μην δημοσιοποιείτε τη συναισθηματική σας κατάσταση, είτε έχει να κάνει με εργασιακά είτε με κοινωνικά θέματα.

Πηγή: iVillage

v