10 τρόποι να «πλασαριστείτε»

10 τρόποι να «πλασαριστείτε»

Η έννοια του «πλασάρω τον εαυτό μου» δημιουργεί συνήθως αρνητικούς συσχετισμούς. Η δυτική κουλτούρα είναι τέτοια που δεν αποδέχεται τα άτομα να κομπάζουν για το ποιοι είναι και τι μπορούν να κάνουν – τουλάχιστον όχι δημόσια. Ωστόσο, το να προωθείτε σωστά τον εαυτό σας, ιδιαίτερα σε θέματα καριέρας, όχι μόνο δεν είναι κατακριτέο, αλλά μπορεί να επιφέρει και σημαντικά οφέλη. Αρκεί, να το κάνετε σωστά.

Ακούστε προσεκτικά

Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν πολλοί όταν προσπαθούν να «πουλήσουν» τον εαυτό τους σε μία δουλειά, είναι ότι μιλούν συνέχεια για τον εαυτό τους. Όπως διδάσκει η τέχνη του marketing, για να πουλήσεις κάτι, πρέπει να το κάνεις να δείχνει ελκυστικό στον πελάτη-στόχο. Έτσι, προσπαθήστε να κάνετε πολλές ερωτήσεις για να μάθετε όσο περισσότερα μπορείτε από το άτομο με το οποίο μιλάτε, σχετικά με τη δουλειά που σας ενδιαφέρει. Ακούστε έτσι ώστε να απαντάτε πιο εύστοχα κατά τη διάρκεια του interview.

Να είστε συνεπής

Προσπαθήστε να είστε απόλυτα συνεπής σε όσα λέτε, σχετικά με το επαγγελματικό σας προφίλ, αλλά και σχετικά με τις απόψεις και τα πιστεύω σας, και μην παρασύρεστε από αυτά που πιστεύετε ότι ο συνομιλητής σας θέλει να ακούσει. Τα συνεπή άτομα εκτιμώνται πάντα περισσότερο.

Αναλύστε το «προϊόν»

Το προϊόν στην προκειμένη περίπτωση είστε εσείς. Πριν συναντηθείτε, λοιπόν, τον μελλοντικό σας εργοδότη, ψάξτε μέσα σας και βρείτε τα δυνατά σου σημεία. Γνωρίστε καλά τον εαυτό σας και τις αξίες σας, σκεφθείτε όσα έχετε πετύχει, τα δυνατά σας σημεία και τα επαγγελματικά θέματα στα οποία εξειδικεύεστε. Κάντε μία λίστα και βάλτε τα σε σειρά προτεραιότητας για να ξέρετε τι θα απαντήσετε σε σχετική ερώτηση.

Αναγνωρίστε την αξία σας

Ο πωλητής γνωρίζει την πραγματική αξία αυτού που πουλά. Κάντε το ίδιο κι εσείς με τη δουλειά σας. Μάθετε, δηλαδή, πόσο «αξίζουν» τα άτομα που κάνουν την ίδια δουλειά μ' εσάς και με τα οποία έχετε τα ίδια προσόντα. Μάθετε τι μισθό παίρνουν και σκεφθείτε το μισθό που πιστεύετε ότι δικαιούστε. Ζητήστε την άποψη των δικών σας ανθρώπων αν δεν είστε σίγουρες σε αυτά που πρέπει να ζητήσετε.

Εκπαιδευθείτε

Αν υπάρχουν πράγματα που θα μπορούσατε να μάθετε για να ενισχύσετε το βιογραφικό σας, κάντε το όσο είναι νωρίς. Ένα βιογραφικό που ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις μιας θέσης εργασίας, έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες, και αυτό γιατί ο εργοδότης θα προτιμήσει να προσλάβει κάποιον που είναι ήδη εκπαιδευμένος σε έναν τομέα, παρά κάποιον τον οποίον θα πρέπει να εκπαιδεύσει, χάνοντας χρόνο και χρήμα.

Κάντε έρευνα αγοράς

Συγκεντρώστε πληροφορίες για την εταιρία στην οποία θέλετε να δουλέψετε, μπαίνοντας στο site της ή ερχόμενη σε επαφή με υπαλλήλους της εταιρίας μέσω LinkedIn. Έτσι θα είστε καλύτερα προετοιμασμένη για την ώρα του ραντεβού.

Λίγα λόγια

Προετοιμάστε αυτά που έχετε να πείτε για να παρουσιάσετε τον εαυτό σας χρησιμοποιώντας όσο το δυνατόν λιγότερες λέξεις. Συμπεριλάβετε μόνο τα πολύ σημαντικά στοιχεία του χαρακτήρα σας και περιοριστείτε στα ακαδημαϊκά και εργασιακά σας χαρακτηριστικά. Έτσι, δεν θα κουράσετε τον συνομιλητή σας που αν θέλει, θα ζητήσει εκείνος να μάθει περισσότερα για σας.

Αφήστε το αποτύπωμά σας

Φροντίστε το βιογραφικό που θα αφήσετε στο γραφείο του πιθανού εργοδότη, να είναι τόσο προσεγμένο και ενδιαφέρον, ώστε να αποτελέσει το όχημα που θα σας βάλει στη δουλειά. Να περιλαμβάνει, δηλαδή, όλα αυτά τα στοιχεία που θέλετε να θυμάται για σας το άτομο που θα ξαναδιαβάσει το βιογραφικό.

Επικεντρωθείτε στη δουλειά

Ακόμα κι αν ψάχνετε εργασία αλλού, μην παραμελείτε τη δουλειά που ήδη έχετε. Η υπευθυνότητα και ο επαγγελματισμός είναι στοιχεία που εκτιμούν όλοι και που θα σας ακολουθούν, ως φήμη, σε όλη την επαγγελματική σας καριέρα.

Βγείτε έξω

Μάθετε πού πρέπει να πάτε για να συναντήσετε τους κατάλληλους ανθρώπους, οι οποίοι θα σας συστήσουν σε ακόμα πιο κατάλληλους ανθρώπους και θα σας οδηγήσουν στην εργασία που αναζητάτε. Δικτυωθείτε, είτε φυσικά είτε online (βλέπε: LinkedIn), και ελάτε σε επικοινωνία με άτομα του επαγγελματικού σας κύκλου μέσω σεμιναρίων ή κοινωνικών εκδηλώσεων.

Πηγή: iVillage

v