Αν το παιδί έχει μαθησιακό πρόβλημα μην το αρνείσαι, βοήθησέ το!

Αν το παιδί έχει μαθησιακό πρόβλημα μην το αρνείσαι, βοήθησέ το!

Τα τελευταία χρόνια πολλοί μαθητές αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες- και ενώ πλέον δεν υπάρχει το κοινωνικό στίγμα, δεν λαμβάνουν την κατάλληλη βοήθεια για να τις ξεπεράσουν. Αυτό συνήθως συμβαίνει γιατί αρκετοί γονείς δεν αναγνωρίζουν ότι το παιδί τους έχει κάποιο μαθησιακό πρόβλημα, αλλά αντίθετα εθελοτυφλούν και θεωρούν την τεμπελιά την κύρια αιτία του προβλήματος.

Ωστόσο, αυτά τα παιδιά δεν υστερούν καθόλου σε σχέση με άλλους μαθητές, αρκεί μόνο κάποιος ειδικός να διευκολύνει τον τρόπο που διαβάζουν και κατά συνέπεια τη ζωή τους. Στο χέρι μας είναι ως γονείς να τα στηρίξουμε, αρχίζοντας πρώτα με εμάς: αποδιώχνοντας δηλαδή την άρνηση που μας καταβάλλει.

Γιατί βρίσκομαι σε άρνηση;

Ποια μάνα θέλει να βλέπει το παιδί της να δυσκολεύεται και να ταλαιπωρείται; Καμία. Ανήκουμε σε μια γενιά ωστόσο, κολλημένη σε μια αντίληψη που θεωρούσε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες «χαζά». Και όπως και να το κάνουμε είναι πολύ δύσκολο να αποτινάξουμε από πάνω μας αυτού τους είδους τα στερεότυπα- και ας ξέρουμε ότι δεν ισχύει.

Επιπλέον, κακά τα ψέματα, η καθημερινότητά μας είναι ήδη απαιτητική και δύσκολη-οπότε το γεγονός ότι πρέπει να διαχειριστούμε μία ακόμα «κρίση», μας καταπονεί ψυχολογικά. Σε αυτό το σημείο, όμως, καλούμαστε να βάλουμε πάνω απ’ όλα το παιδί μας και το μέλλον του. Όλα τα υπόλοιπα είναι ασήμαντα…

Γιατί πρέπει να απευθυνθώ σε έναν ειδικό;

Μαθαίνοντας το πρόβλημα, μαθαίνουμε και πώς να βοηθήσουμε το παιδί μας: κάθε παιδί με μαθησιακή δυσκολία είναι μοναδικό. Εμφανίζει συγκεκριμένες δυσκολίες που απαιτούν ειδικούς χειρισμούς για να τις ξεπεράσεις. Για να το πούμε πιο απλοϊκά- κάθε πρόβλημα έχει τη δική του λύση. Και για να την βρούμε και να στηρίξουμε το παιδί μας όπως πρέπει, καλό είναι να απευθυνθούμε σ΄ έναν ειδικό, ο οποίος θα μας ενημερώσει και στη συνέχεια θα μας καθοδηγήσει.

Ανακαλύπτουμε τις κλίσεις του: μπορεί στο σχολείο να μην είναι πολύ καλός μαθητής και να δυσκολεύεται να προοδεύσει μέσα στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σύστημα ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει την δυνατότητα να λάβει γνώσεις και εφόδια που θα το βοηθήσουν στην μετέπειτα ενήλικη ζωή του. Επίσης, ένα παιδί μπορεί να μην…ενδιαφέρεται για την ιστορία και τα αρχαία, αλλά να είναι ένας προικισμένος αθλητής ή μουσικός. Ίσως να πιάνουν τόσο πολύ τα χέρια του που στο μέλλον να γίνει ένας εξαιρετικός μηχανικός. 

Το σημαντικό είναι να το βοηθήσουμε να ανακαλύψει τα ταλέντα του και να το στηρίζουμε στα όνειρά του, εξασφαλίζοντας παράλληλα να έχει μια πιο άνετη σχολική ζωή.

Το παιδί δεν θα πει ποτέ ξανά «δεν μπορώ»: όταν ένα παιδί «ξενυχτάει» πάνω από το τετράδιο των ασκήσεων χωρίς να μπορεί να τις καταλάβει για να τις λύσει, απογοητεύεται και μετά από ένα διάστημα τα παρατάει. Όταν, όμως, λαμβάνει την κατάλληλη βοήθεια μαθαίνει ότι μπορεί να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια. Αρχίζει να αγαπάει την γνώση που του προσφέρεται και αποκτά αυτοπεποίθηση-στοιχείο πολύ σημαντικό για την εξέλιξή του, τόσο εντός σχολείου όσο και εκτός.

Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι κάτι… συνηθισμένο: το γεγονός ότι οι παλαιότερες γενιές αγνοούσαν την δυσλεξία και την απόσπαση προσοχής, δεν σημαίνει ότι δεν υπήρχαν. Πλέον, όμως, δεν αποτελούν «σπουδαία» υπόθεση! Κανείς δεν θα πει το παιδί «χαζό» και κανένας εκπαιδευτικός/φίλος/άλλος γονιός δεν θα το περιθωριοποιήσει.

Ένα παιδί που λαμβάνει την απαραίτητη στήριξη από την οικογένεια και το σχολείο είναι σίγουρο ότι θα πετύχει, ανεξάρτητα από τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει. Οι απογοητεύσεις είναι μέρος της ζωής και μας βοηθούν να γινόμαστε καλύτεροι, αρκεί να έχουμε τα κατάλληλα εφόδια.

 

 

v