Σούπερ μάρκετ αυξάνουν τις τιμές σε αγαθά πρώτης ανάγκης εν μέσω καραντίνας

Σούπερ μάρκετ αυξάνουν τις τιμές σε αγαθά πρώτης ανάγκης εν μέσω καραντίνας

Είναι γεγονός ότι τους τελευταίους μήνες, έχουν πληγεί οικονομικά στον έναν ή τον άλλο βαθμό, όλα τα ελληνικά νοικοκυριά. Την ίδια στιγμή, παραγωγοί και έμποροι ειδών πρώτης ανάγκης έχουν αυξήσει τους τζίρους τους, αφού τα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα τροφίμων δεν σταμάτησαν ποτέ να λειτουργούν. Κι όμως, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Πρώτου Θέματος, δεν είναι λίγοι εκείνοι που είδαν το 2ο lockdown ως ευκαιρία να ανεβάσουν τις τιμές των προϊόντων τους.

Το ρεπορτάζ βασίστηκε σε τιμές τροφίμων, καθαριστικών και ειδών προσωπικής υγιεινής που κοινοποιούνται πλεόν υποχρεωτικά στο παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης από όλες τις αλυσίδες λιανικής με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ:

  • Γνωστό επώνυμο και δημοφιλές ρύζι: Η μέση τιμή απ’ την περασμένη Δευτέρα έχει φθάσει το 1,65 ευρώ, όταν η μέση τιμή την προηγούμενη εβδομάδα ήταν στα 1,51 με 1,54 ευρώ.
  • Δημοφιλές σπαγγέτι Νο 6: Απ’ τα 83 λεπτά περίπου την περασμένη εβδομάδα η μέση τιμή του έχει αυξηθεί στα 90 λεπτά.
  • Δημοφιλές χαρτί υγείας: Απ’ τα 7,89 ευρώ λίγο πριν τις ανακοινώσεις για το lockdown ξαφνικά η μέση τιμή έφθασε στα 9,32 ευρώ.
  • Δημοφιλές καθαριστικό: Απ’ τα 2,22 ευρώ πλέον στα 2,53 ευρώ.
  • Δημοφιλές after shave: Από 6,23 ευρώ η τιμή του εκτινάχθηκε την πρώτη μέρα του δεύτερου lockdown στην Αττική στα 6,58 ευρώ.
  • Δημοφιλής σερβιέτα: Απ’ τα 2,29 ευρώ η μέση τιμή πλέον έχει φθάσει στα 2,61 ευρώ.
  • Αφρόλουτρο γνωστής εταιρείας: Από 4,08 ευρώ η μέση τιμή τη Δευτέρα 2 του μήνα, πλέον κινείται στα 4,64 ευρώ.

Στελέχη σούπερ μάρκετ με τα οποία επικοινώνησε το μέσο δικαιολόγησαν τις ανατιμήσεις λέγοντας πως αφορούν όλη την αλυσίδα παραγωγής, εφοδιασμού και πωλήσεων και ότι σε ένα βαθμό ευθύνεται η απόφαση πολλών βιομηχανιών να τερματίσουν προωθητικές ενέργειες και προσφορές.

«Εμείς τιμές δεν αλλάξαμε», τονίζει στέλεχος γνωστής βιομηχανίας τροφίμων, «με τις ίδιες τιμές προ κορονοϊού πορευόμαστε τηρώντας και μια υπεύθυνη στάση. Τώρα γιατί υπάρχουν αυξήσεις στο τελικό ράφι νομίζω ότι δεν είναι δύσκολο να το αντιληφθεί κανείς». Ο ίδιος μάλιστα εξηγεί ότι οι βιομηχανίες δεν μπορούν να επηρεάσουν οποιαδήποτε δραματική αλλαγή στις τελικές τιμές των προϊόντων μιας που η δική τους τιμολόγηση συνήθως γίνεται μήνες πριν και όχι την ώρα που γίνεται ένα ξαφνικό γεγονός.

Η χώρα πάντως είχε βιώσει ένα κύμα ανατιμήσεων με το πρώτο lockdown. Τότε, σύμφωνα με μετρήσεις που έγιναν από εταιρείες συμβούλων προέκυψε πως οι ανατιμήσεις σε κάποια βασικά τυποποιημένα είδη «αιχμής» κινήθηκαν μεταξύ 5% και 8%. Ακόμα μεγαλύτερες ήταν οι αυξήσεις την περασμένη άνοιξη στα φρούτα, λαχανικά και κρέατα. Ιδίως στα φρούτα, για τα οποία υπήρχε μεγάλη ζήτηση και απ’ το εξωτερικό, όπως τα πορτοκάλια οι τιμές είχαν αυξηθεί στο ράφι μέχρι το Μάιο ως και 50%.


Σήμερα στη χονδρική αυξήσεις καταγράφονται κυρίως στα λαχανικά, όπως φαίνεται απ’ το ημερήσιο δελτίο τιμών του Οργανισμού Κεντρικής Αγοράς Αθηνών. Έτσι τα κολοκυθάκια για παράδειγμα, που στα σούπερ μάρκετ πωλούνται με μέση τιμή 1,4 ευρώ με βάση το παρατηρητήριο τιμών του υπ. Ανάπτυξης, είχαν επικρατούσα τιμή στην χονδρική της Κεντρικής Αγοράς την περασμένη Δευτέρα τα 0,70 ευρώ. Πέρυσι την ίδια ακριβώς μέρα η επικρατούσα τιμή ήταν 0,60 ευρώ το κιλό.

Πηγή: protothema.gr

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ

Γραφτείτε στο Newsletter μας

Διαγωνισμοί, δώρα και τα πάντα για το παιδί και την οικογένεια!

v