...επιλέγοντας τον κατάλληλο παιδικό σταθμό ή σχολείο

...επιλέγοντας τον κατάλληλο παιδικό σταθμό ή σχολείο

Όσο δελεαστικό κι αν είναι να γράψετε το παιδί σας σε ένα σταθμό, χωρίς να μπείτε στην διαδικασία να εξετάσετε μερικούς ακόμη της γειτονιάς σας, καλό είναι να το κάνετε!

Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι καμιά εκπαιδευτική προσέγγιση δεν είναι κατάλληλη για ΟΛΑ τα παιδιά. Ιδανικά οι γονείς πρέπει να αναζητούν αυτό που τους ταιριάζει καλύτερα σε ό,τι αφορά τους στόχους για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Ένα σχολείο που δέχεται πολύ καλή κριτική από κάποιον γονιό, μπορεί να είναι εντελώς ακατάλληλο για κάποιον άλλο. Καλύτερα λοιπόν να εμπιστεύεστε την δική σας κρίση, παρά αυτήν των άλλων γονιών.
Για να επιλέξετε, λοιπόν, τον κατάλληλο σταθμό ή σχολείο, πρέπει να εμπιστεύεστε τα μάτια σας , τα αυτιά σας και το ένστικτο σας!

Ποιος σταθμός όμως είναι κατάλληλος για το δικό σας παιδί;
Πως οργανώνεται ένα καλό σχολείο;
Υπάρχει ατμόσφαιρα συνεργασίας μεταξύ γονιών και εκπαιδευτικών;

Τι να αναζητήσετε

Είναι σημαντικό, πριν γράψετε το παιδί σας σε ένα σταθμό, να ζητήσετε να μπείτε στην τάξη κι ίσως να παρακολουθήσετε λίγη ώρα μάθημα. Μπορείτε να βγάλετε πολύ χρήσιμα συμπεράσματα, αν παρατηρήσετε τα παιδιά μιας τάξης την ώρα του μαθήματος τους. Πιο συγκεκριμένα:

Το περιβάλλον

Το περιβάλλον πρέπει να είναι έτσι φτιαγμένο ώστε να διευκολύνει τα παιδιά να συζητούν μεταξύ τους και να συνεργάζονται. Η κατάργηση της έδρας του δασκάλου και η μη τοποθέτηση των θρανίων σε σειρά κάνουν πιο οικείο το χώρο της αίθουσας. Προσέξτε αν τα έπιπλα της τάξης έχουν την απαραίτητη κλίμακα για το παιδί της αντίστοιχης ηλικίας. Ιδιαίτερα χρήσιμα είναι τα ανακλινόμενα παράθυρα τα οποία μπορούν να μένουν ανοιχτά όλες τις εποχές του χρόνου για τον καλύτερο αερισμό.

Εκπαιδευτικό Υλικό

Μέσα σε μια αίθουσα φωτεινή, ζεστή και φιλόξενη το παιδί πρέπει να μπορεί να βρίσκει τα υλικά της χειροτεχνίας του κι άλλα υλικά μάθησης που είναι κατάλληλα για τις αναπτυξιακές δυνατότητες του. Ο χώρος υγιεινής των παιδιών πρέπει να βρίσκεται μέσα στην αίθουσα, ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες των παιδιών σας, για να πλένουν συχνά τα χέρια τους μετά από κάθε δραστηριότητα.

Περιοχές Δραστηριοτήτων

Είναι καλό οι αίθουσες να χωρίζονται σε δραστηριότητες που συνήθως περιλαμβάνουν τη γλώσσα, τους αριθμούς τη ζωγραφική, την κουζίνα όπως κι άλλες καθημερινές ασχολίες. Κάθε δραστηριότητα πρέπει να αποτελείται από ντουλάπια, ράφια, τραπεζάκια έτοιμα για χρήση. Οι μαθητές μπορεί να είναι σκορπισμένοι στην αίθουσα δουλεύοντας σε ομάδες ή μόνοι τους.

Το πρόγραμμα

Ακόμη και στο επίπεδο του παιδικού σταθμού, ένα πρόγραμμα μπορεί να αποτελέσει ευαγγέλιο για τον εκπαιδευτικό και για το μαθητή. Η ώρα του κολατσιού και του μεσημεριανού πρέπει να είναι συγκεκριμένη. Το πρόγραμμα πρέπει να έχει ποικιλία μαθημάτων και να μην ξεπερνά το ένα τέταρτο διδασκαλίας για να μην κουραστεί το παιδί. Η μουσική παιδεία, η γυμναστική, η παιδική γιόγκα, η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας προσφέρει μια μεγάλη γκάμα πνευματικών αναζητήσεων.

Αριθμός παιδιών - εκπαιδευτικών

Μέχρι και την ηλικία των νηπίων είναι καλό να υπάρχουν δύο εκπαιδευτικοί, ένας βασικός κι ένας βοηθός. Οι τάξεις πρέπει να αποτελούνται από 25 έως 28 παιδιά. Αυτός ο αριθμός είναι πολύ μικρότερος στα μωρά και στα προνήπια. Είναι καλό να υπάρχει ίση αναλογία αγοριών και κοριτσιών.

Σχολές Γονέων

Ένας καλά οργανωμένος σταθμός παρέχει στην υπηρεσία του έναν ψυχολόγο, που μπορεί να καθοδηγήσει τους γονείς, αλλά και να παρατηρήσει την συμπεριφορά των παιδιών σας μέσα στην τάξη. Είναι σημαντικό να υπάρχουν προγραμματισμένες συναντήσεις των γονέων με τους δασκάλους για να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.

Πως θα καταλάβετε ότι διαλέξετε τον σωστό σταθμό ή σχολείο;

Όταν αφήσετε τα παιδιά σας στο σχολείο κι αυτά τρέξουν με χαρά μέσα στην τάξη τους, τότε έχετε κάνει τη σωστή επιλογή.

Καλή Επιτυχία!

B.......................................................

 

v