11 tips για να κερδίσετε χρόνο

11 tips για να κερδίσετε χρόνο

Αυτό που οι εργαζόμενες μητέρες χρειάζονται περισσότερο απ' όλα είναι... χρόνος. Δείτε πώς θα προλάβετε το ρολόι, εστιάζοντας στα σημαντικά και αφήνοντας τα ανούσια για μια άλλη φορά.

Εντοπίστε πού σπαταλάτε τον χρόνο σας

Σκεφτείτε πώς μοιράζετε τον χρόνο σας μέσα στην ημέρα. Εντοπίστε πού σπαταλάτε πολλές ώρες, αλλά και πού χρειάζεται να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο. Αυτό που έχει σημασία δεν είναι το πόσο χρόνο χρειάζεστε για να τα κάνετε όλα, αλλά αν αξιοποιείτε τον διαθέσιμο χρόνο σας ποιοτικά.

Θέστε στόχους

Πολλοί άνθρωποι διοχετεύουν χρόνο και ενέργεια σε πράγματα που ίσως να μην είναι τόσο σημαντικά όσο κάποια άλλα. Θέτοντας στόχους με σειρά προτεραιότητας, θα σας βοηθήσει να αναγνωρίσετε πού ακριβώς πρέπει να επικεντρώσετε τις προσπάθειές σας.

Κάντε μία λίστα υποχρεώσεων

Φτιάξτε έναν κατάλογο με όλα όσα έχετε να κάνετε, σε σειρά προτεραιότητας, είτε γραπτώς είτε στο πίσω μέρος του μυαλού σας. Κάθε φορά που μία δουλειά θα τελειώνει και θα την διαγράφετε από την λίστα σας, θα νιώθετε ικανοποίηση και θα παίρνετε κουράγιο για να προχωρήσετε στην επόμενη. Επιπλέον, δεν θα έχετε το άγχος να τα θυμάστε όλα.

Κάντε το σωστά με την πρώτη

Αν ξεκινάτε να κάνετε μία δουλειά με «μισή καρδιά», το πιθανότερο είναι ότι θα την κάνετε λάθος. Αφιερώστε όσο χρόνο χρειάζεται για να κάνετε τις σημαντικές δουλειές σας σωστά, ώστε να μην χρειαστεί να επιστρέψετε αργότερα για να τις ξανακάνετε. Επίσης, θα είστε πιο αποτελεσματική αν κάνετε τις πιο δύσκολες δουλειές -ή αυτές που θα θέλατε να αποφύγετε- στην αρχή της ημέρας, όταν είστε πιο ξεκούραστη και έχετε περισσότερη ενέργεια.

Μην αναβάλλετε

Πολλοί άνθρωποι αφήνουν αυτό που τους αγχώνει περισσότερο για... αργότερα, βρίσκοντας δικαιολογία σε άλλες λιγότερο σημαντικές δουλειές. Αν θέλετε να τελειώνετε το συντομότερο δυνατόν, φροντίστε να ολοκληρώνετε πρώτα τις δύσκολες και απαιτητικές δουλειές. Μόνο και μόνο η σκέψη ότι «πρέπει να γίνει», είναι κίνητρο (αν και όχι το καλύτερο).

Οργανωθείτε

Η ανοργανωσιά μπορεί να μας κάνει να χάνουμε πολύτιμο χρόνο. Φροντίστε, λοιπόν, να έχετε τακτοποιημένο το γραφείο σας, τα συρτάρια σας, τις τσάντες σας, τα αρχεία του υπολογιστή σας, τους φακέλους που κρατάτε λογαριασμούς, φορολογικές δηλώσεις, αποδείξεις κ.ο.κ. και οπωσδήποτε ξεφορτωθείτε όσα δεν χρειάζεστε και σας πιάνουν χώρο ή σας καθυστερούν.

Μοιράστε δουλειές

Μην διστάζετε να αναθέτετε σε άλλους δουλειές που δεν είναι απαραίτητο να κάνετε εσείς, ειδικά αν τα άτομα αυτά μπορούν να το κάνουν γρηγορότερα και εξίσου αποτελεσματικά μ' εσάς. Η συγκεκριμένη συμβουλή δεν βρίσκει εφαρμογή μόνο στο γραφείο, αλλά και στο σπίτι!

Συνδυάστε

Είναι στη φύση μας να κάνουμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα, αλλά πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να συνδυάζετε τις εργασίες σας με αποτελεσματικό τρόπο. Για παράδειγμα, αν χρησιμοποιείτε τα μέσα μεταφοράς, μπορείτε να αφιέρωσετε την ώρα για να προετοιμαστείτε ή να κάνετε κάποια τηλεφωνήματα.

Μάθετε να λέτε όχι

Το να αρνείστε να αναλάβετε εργασίες που δεν είναι της αρμοδιότητάς σας, μπορεί να διώξει πολύ φόρτο από πάνω σας. Όταν κάποιος σας ζητά να κάνετε κάτι, αναρωτηθείτε «είναι δική μου ευθύνη;» ή «μήπως μπορεί να το κάνει κάποιος καλύτερα;» και αναλόγως απαντήστε. Δεν λέμε να κάνετε το «όχι» μόνιμη τακτική, αλλά να το αξιοποιείται τις στιγμές που έχετε άλλες προτεραιότητες.

Να είστε συγκεντρωμένη

Είναι ο μοναδικός τρόπος για να κάνετε σωστά τις δουλειές σας. Κλείστε την πόρτα σε ό,τι αποσπά την προσοχή σας, είτε πρόκειται για ανθρώπους είτε για εξωτερικούς παράγοντες, και αφιερωθείτε σε αυτό που έχετε να κάνετε. Όταν τελειώσετε, μπορείτε να αποκτήσετε και πάλι επαφή με τον υπόλοιπο κόσμο.

Bρείτε χρόνο στον εαυτό σας

Αν είστε όλη την ημέρα στο τρέξιμο, σύντομα θα πάθετε υπερκόπωση και τότε όλες αυτές οι δουλειές που έχετε να κάνετε, απλώς δεν θα γίνουν ποτέ. Αφιερώστε χρόνο στον εαυτό σας για να φτάσετε στα ψυχικά και πνευματικά επίπεδα που χρειάζεστε προκειμένου να μπορείτε να συνεχίσετε.

Πηγή: iVillage

v