Το ότι είναι δίδυμα δεν σημαίνει ότι δεν δικαιούνται να είναι μοναδικά

Το ότι είναι δίδυμα δεν σημαίνει ότι δεν δικαιούνται να είναι μοναδικά

Τα διδυμάκια έχουν την «τύχη» να ξεκινούν τη ζωή τους με παρέα! Γεννιούνται μαζί, μεγαλώνουν μαζί. Μοιράζονται τα πάντα από την αρχή. Μοιράζονται το πυρέξ στο μαιευτήριο, μοιράζονται το γάλα της μαμάς, μοιράζονται το δωμάτιο, στην ανάγκη το ίδιο πιάτο, πολλές φορές και το ίδιο μπιμπερό.

Επίσης, για πρακτικούς και οικονομικούς λόγους, κάποιες αγορές από εμάς τους γονείς διδύμων γίνονται με προτίμηση στα διπλά προϊόντα, 1 συν 1 δώρο κτλ. Όλα αυτά μαζί δημιουργούν πολλές φορές την αίσθηση ότι μιλάμε για ένα διπλό σύνολο και όχι για δύο διαφορετικά όντα!

Θυμάμαι ακόμα, σε μια επίσκεψη στο μαιευτήριο για εξετάσεις ρουτίνας, να ζητάω για ευκολία να κοπεί μια κοινή απόδειξη και η ξινισμένη ταμίας να μου απαντά: «Τα παιδιά σας αν και είναι δίδυμα, είναι δύο διαφορετικοί άνθρωποι». Μα τι μου είπε τώρα; Λες να μην το ξέρω;

Η προστασία της μοναδικότητας και της ιδιωτικότητας του κάθε παιδιού ακόμα και από το ίδιο του το δίδυμο αδερφάκι είναι πολύ σημαντική. Στα δίδυμα η γραμμή αυτή είναι πολύ λεπτή και αχνή. Πρέπει όμως να την ξεχωρίσουμε και να μην την αγνοήσουμε.

Άρχισα, λοιπόν, να παρατηρώ λεπτομέρειες που θα μπορούσαν να προστατέψουν και να ενισχύσουν την ιδιωτικότητα και τη μοναδικότητα των παιδιών μου ακόμα και από τους πρώτους μήνες:



1. Το καρότσι τους είναι διπλό, για προφανείς λόγους, αλλά -ευτυχώς κατ'εμέ- υπάρχει διαχωρισμός και χωρικός αλλά και οπτικός της κάθε θέσης.

2. Οι κούνιες είναι δύο, στο ίδιο δωμάτιο, αλλά τις τοποθέτησα σε απόσταση μεταξύ τους και έχω κρατήσει ακόμα τις «πάντες» για να μπορεί το κάθε παιδί μου να έχει και έναν χώρο πιο ιδιωτικό.

3. Τα ρούχα και τα εσώρουχα που είναι σε πακέτα προσφοράς είναι πάντα τα αγαπημένα μας. Χρώματα ουδέτερα για να ταιριάζουν και στα δύο, δεδομένου ότι μιλάμε για διαφορετικού φύλου μωρά. Όμως με κάποιες εξαιρέσεις, με κάποια ρούχα και αξεσουάρ, αναδεικνύουμε τη μοναδικότητά τους.

4. Τα νούμερα στα ρούχα ήταν πάντα προσαρμοσμένα στο πιο ανεπτυγμένο παιδί. Αποφάσισα να παίρνω για το κάθε ένα το νούμερο του.

5. Στο παιχνίδι τους, παίζουν μαζί, με τα ίδια παιχνίδια, τις ίδιες ώρες. Παρατηρώντας τα, κάποιες φορές συνειδητοποιώ ότι το ένα από τα δύο θέλει τον χώρο του. Θέλει κάποιες στιγμές να παίξει μόνο του απομονωμένο από το άλλο. Μα δεν είναι το πιο λογικό; Τότε, λοιπόν, προσπαθώ να απασχολήσω το αδερφάκι του με κάτι άλλο, για να του δώσω αυτά τα λίγα λεπτά ιδιωτικότητας.

6. Πέρα από λόγους υγιεινής και ασφάλειας, τα δίδυμα έχουν διαφορετικά κουταλιά, διαφορετικά ποτήρια, διαφορετικές πετσέτες μπάνιου, διαφορετικές οδοντόβουρτσες και γενικά προσπαθώ  το κάθε ένα να έχει τα δικά του πράγματα.

Αναπόφευκτα οι γονείς με δίδυμα παιδιά, μιας και κάνουν τα πάντα επί δύο και θέλοντας να είναι δίκαιοι, προσφέρουν και στα δύο παιδιά ακριβώς τα ίδια πράγματα. Πέρα από την αγορά και τη χρήση πανομοιότυπων αντικειμένων, για εξοικονόμηση χρόνου κάποιες διαδικασίες, όπως τάισμα, μπάνιο, ύπνος κ.τ.λ. γίνονται πιο μηχανικά, κάνοντάς μας να ξεχάσουμε ότι το κάθε παιδί θέλει τον τρόπο του γιατί το κάθε παιδί έχει τις ιδιαιτερότητες του.

Ακόμα, όμως, και όταν αυτό συμβαίνει, η μοναδικότητα του κάθε παιδιού θέλοντας και μη έρχεται συνέχεια στην επιφάνεια. Η αλληλεπίδραση και η καθημερινή ουσιαστική επαφή με τα παιδιά μας είναι αυτή που θα μας δώσει να καταλάβουμε ποια είναι τα μοναδικά χαρακτηριστικά του κάθε παιδιού και θα μας βοηθήσει να καλλιεργήσουμε και να προβάλουμε τα θετικά της μοναδικότητας τους αυτής.

 

v