Υπέρ του ανοίγματος των δημοτικών ο Σ. Τσιόδρας - τη Δευτέρα η τελική απόφαση

Υπέρ του ανοίγματος των δημοτικών ο Σ. Τσιόδρας - τη Δευτέρα η τελική απόφαση

«Δημοτικά και νηπιαγωγεία παραμένουν κλειστά», είχε πει στο προηγούμενη διάγγελμά του ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, «ενδέχεται, επαναλαμβάνω ενδέχεται, να ανοίξουν την 1η Ιουνίου και μόνο αν είμαστε απολύτως σίγουροι ότι η πορεία της επιδημίας βαίνει καθοδικά». Από εκείνη τη μέρα, την 28η του Απρίλη, τα πράγματα πηγαίνουν όντως κατ' ευχήν και η σταδιακή άρση των περιορισμών – όπως και η επιστροφή μιας μεγάλης μερίδας μαθητών στις τάξεις – δεν φαίνεται να ανατρέπει την γενικότερη καλή εικόνα.

Παρ’ όλ’ αυτά, το ζήτημα της επαναλειτουργίας των δημοτικών σχολείων προβληματίζει τους ειδικούς και ακόμη δεν ξέρουμε αν θα δοθεί το «πράσινο φως» για την 1η Ιουνίου.

«Δεν μας βοηθούν αυτή τη στιγμή τα στοιχεία για να αποφασίσουμε», σημειώνει ο καθηγητής Γκίκας Μαγορκίνης, «πρέπει να δούμε πώς κινείται η επιδημία και αν κινείται σε χαμηλά επίπεδα, να διαπιστώσουμε κατά πόσο τα παιδιά βρίσκονται στα σπίτια τους και όχι έξω. Γιατί αν κυκλοφορούν μεταξύ τους, τι να πάνε σχολείο τι να πάνε παιδική χαρά».

Τα 4 επιχειρήματα που ευνοούν το άνοιγμα των δημοτικών

Στη χθεσινή του ενημέρωση, ο Σωτήρης Τσιόδρας κλήθηκε να τοποθετηθεί πάνω στο φλέγον ζητήμα των ημερών για τους γονείς, την επανέναρξη ή μη των δημοτικών σχολείων και εστίασε σε 4 βασικούς συλλογισμούς που οδηγούν τους ειδικούς προς μια θετική εισήγηση:

1. Να μη δημιουργηθούν μεγάλες ανισότητες

«Υπάρχει μια κρυφή ανισότητα στη μάθηση και την εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν σε πιο φτωχές οικογένειες, η οποία ενισχύεται σε περιόδους παύσης λειτουργίας των σχολείων, ακόμα και στις καλοκαιρινές διακοπές.»

2. Να μη χαθεί πολύτιμο έδαφος για τους μαθητές

«Υπάρχει σαφώς ένα κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, σε χαμένη γνώση. Αυτό δεν έχει ευρέως αξιολογηθεί και ιδιαίτερα με τον νέο κορωνοϊό. Σε μελέτες του εξωτερικού, η πλειονότητα των παιδιών είτε δεν είχε καλή πρόσβαση, είτε δεν παρακολουθούσε πλήρως τα διαδικτυακά μαθήματα.»

3. Να διασφαλιστεί η ψυχική υγεία των παιδιών

«Αναγνωρίζονται όλο και περισσότερο σημαντικές επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών, με εμφάνιση άγχους, απομόνωσης, φαινόμενα όπως ο εθισμός στο διαδίκτυο, κυρίως λόγω της απομάκρυνσης από τα σχολεία και το φιλικό τους καθημερινό περιβάλλον. Ας μην υποτιμάμε την επιρροή του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών. Αυτή την στιγμή έχουμε παιδιά στα σπίτια, που εδώ και βδομάδες δεν έχουν ουσιαστική επαφή με τους συνομήλικους τους.» 

4. Να ομαλοποιηθεί η επιστροφή των γονιών στις δραστηριότητές τους

«Υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία.»

Για το πότε θα γνωρίζουμε και γιατί δεν υπάρχει ακόμη μια ξεκάθαρη απάντηση μίλησε σε ραδιοφωνική εκπομπή ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, τονίζοντας πως: «η στάθμιση που γίνεται οφείλει να είναι επίκαιρη. Ακόμη σήμερα, για το θέμα του ανοίγματος των δημοτικών σχολείων, δεν έχουμε επαρκή δεδομένα, για να έχουμε μία απολύτως σαφή εικόνα. Τα δεδομένα αυτά θα τα έχουμε προς την αρχή της επόμενης εβδομάδας, όταν δηλαδή θα έχει παρέλθει ένας σημαντικός χρόνος 14 ημερών από την ημέρα που άνοιξε ουσιαστικά η αγορά, την 11η Μάϊου και επί τη βάση αυτών των δεδομένων η επιστημονική υγειονομική επιτροπή θα εισηγηθεί».

Στο μεταξύ, η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, ξεκαθάρισε πως οι μέρες που ακολουθούν είναι οι πιο κρίσιμες για την τελική απόφαση που θα ανακοινωθεί τη Δευτέρα και έδωσε τέλος στις φήμες για μερική επανέναρξη λέγοντας ότι «δεν υπάρχει σενάριο ανοίγματος μόνο για την 5η και 6η Δημοτικού».

Όσο για τη νέα σχολική χρονιά και το σενάριο που θέλει να αρχίζει νωρίτερα, την 1η του Σεπτέμβρη, επιβεβαίωσε πως «υπάρχει πρόθεση να ξεκινήσει νωρίτερα και συγκεκριμένα τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου».

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ

Γραφτείτε στο Newsletter μας

Διαγωνισμοί, δώρα και τα πάντα για το παιδί και την οικογένεια!

v