Πέλλα: Νηπιαγωγείο αναβιώνει τα παιχνίδια που έπαιζαν τα ελληνόπουλα το 1821

Πέλλα: Νηπιαγωγείο αναβιώνει τα παιχνίδια που έπαιζαν τα ελληνόπουλα το 1821

Σήμερα, η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με τα 1ο, 2ο, 3ο και 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας και το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (Νόησις), διοργανώνουν την εκδήλωση «από την πλάκα και το κοντύλι στην οθόνη και το πληκτρολόγιο».

Στην εκδήλωση, που γίνεται στο πλαίσιο του εθνικού εορτασμού της επετείου των 200 ετών από την έναρξη της Επανάστασης του 1821, πήρε μέρος και το νηπιαγωγείο του Παλαιού Μυλοτόπου της Πέλλας με μία πρωτότυπη δράση: οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, επέλεξαν να αναβιώσουν τα παιχνίδια που έπαιζαν τα ελληνόπουλα την εποχή της επανάστασης!

Η διευθύντρια του νηπιαγωγείου, Βασιλική Καλοκίδου, εξήγησε πως επέλεξαν τη συγκεκριμένη δράση καθώς τα παιδιά της ηλικίας αυτής μαθαίνουν κυρίως μέσα από το παιχνίδι. Μάλιστα, τόνισε πως τα νήπια ενθουσιάστηκαν από την όλη διαδικασία, μυήθηκαν στον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά της εποχής του ‘21 μάθαιναν τα μαθηματικά, τη γλώσσα και την καθημερινότητα μέσα από τα ομαδικά παιχνίδια και εξέφρασαν την επιθυμία να μάθουν και άλλα για να παίζουν στην αυλή καθώς, όπως επισημαίνει, «τα παιδιά της σύγχρονης εποχής δεν παίζουν πλέον με αυτόν τον τρόπο».

Για ν αφέρουν το «έργο τους εις πέρας, η διευθύντρια σε συνεργασία με την παιδαγωγό του σχολείου Κυριακή Πασχούδη, αναζήτησαν σχετικό υλικό από βιβλία και το διαδίκτυο, ενώ εκτός από τα ομαδικά παιχνίδια, τα κορίτσια έφτιαξαν τη δική τους κουτσούνα, μια κούκλα που έφτιαχναν παλιά με κουρέλια. 

Η κουτσούνα είχε το ρόλο του φυλαχτού και τα κορίτσια δεν την έπλεναν μέχρι να παντρευτούν. Συμβολικό χαρακτήρα είχε και η γουμάρα, ένα υποτυπώδες γαϊδουράκι που έφτιαχναν τα αγόρια από κλαδιά στην ηλικία των τριών ετών.

Κοριτσίστικη υπόθεση ήταν, άλλωστε, στην εποχή της Επανάστασης και το τόπι, που φτιαχνόταν από παλιά κουρέλια. Όσο για το ποιος θα έπαιζε πρώτος, τα νήπια του Παλαιού Μυλοποτάμου έμαθαν να παίζουν «Τούρκος ή Ρωμιός», παίρνοντας το μπουμπούκι της παπαρούνας και ανοίγοντάς το για να δούνε αν είναι κόκκινο ή άσπρο, αντίστοιχα. Στην λογική, επίσης του «κορώνα ή γράμματα» ήταν και το «ήλιος ή βροχή» που παιζόταν με ένα κεραμίδι στεγνό από τη μία πλευρά και βρεγμένο από την άλλη.

Επίσης, τα παιδιά έπαιξαν πινακωτή πινακωτή, τυφλόμυγα, κουτσούνα, κότσια και την μέλισσα.

Στην εκδήλωση, πήραν μέρος 37 σχολεία από την Κεντρική Μακεδονία και το εξωτερικό αλλά και 15 παιδιά που είναι νοσηλευμένα στο ειδικό σχολείο ΑΧΕΠΑ ηλικίας από 4 έως 15 ετών. 

Πηγή: iefimerida.gr

v