Η ιστορία του τυφλού φοιτητή που πήρε το πτυχίο του με άριστα

Η ιστορία του τυφλού φοιτητή που πήρε το πτυχίο του με άριστα

Ο Αργύρης Κουμπτζής αποτελεί μία ξεχωριστή περίπτωση και ένα λαμπρό παράδειγμα για την ελληνική εκπαίδευση. Όχι λόγω της ιδιαιτερότητάς του, ούτε λόγω της εξαιρετικής του απόδοσης, αλλά επειδή πέρασε έναν πραγματικό Γολογοθά μέχρι να καταφέρει να αποδείξει σε όλους την αξία και τις ικανότητές του.

Για την ακρίβεια, ο Αργύρης, εκτός των άλλων, πέτυχε να φέρει στην επιφάνεια όλες τις παθογένειες της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης αλλά και να αναγκάσει ανώτερους φορείς να ασχοληθούν με μαθητές και φοιτητές που δεν μπορούν να δουν.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:

Τυφλός (σχεδόν) εκ γενετής
Ο Αργύρης διαγνώστηκε με ατροφικό οπτικό νεύρο στον δέκατο μήνα της ζωής του. Οι γιατροί ανακοίνωσαν πως θα είναι τυφλός για όλη του τη ζωή και έκτοτε δίνει έναν αγώνα στον οποίο έχει δίπλα του τους γονείς του.

«Οι γονείς μου ήταν δίπλα μου, 100%, επειδή έχουν και οι ίδιοι πρόβλημα όρασης. Ξέρετε, σε άλλες περιπτώσεις υπάρχει θέμα να αποδεχτούν και οι ίδιοι οι γονείς το πρόβλημα ενώ σε εμένα αυτό ήταν πάρα πολύ εύκολο. Έτσι μεγαλώσαμε. Κι εμένα και τον αδερφό μου μας στήριξαν σε κάθε βήμα, σε καθετί που θέλαμε να κάνουμε» είχε δηλώσει στο παρελθόν.

Ο αγώνας που έδωσε για να του επιτρέψουν να σπουδάσει
Ο Αργύρης ήθελε να σπουδάσει φυσική στο ΑΠΘ.

«Από τη Β’ Λυκείου που έψαξα για να δω τι γίνεται μου είπαν ότι δεν μπορούν να με πάρουν για δικούς τους λόγους. Κυρίως το πρόβλημά τους ήταν ότι δεν ξέρανε και ότι δεν είχανε διάθεση να μάθουν εκείνη τη χρονική στιγμή. Θεωρούσαν ότι υπάρχουν κάποια πρακτικά προβλήματα τα οποία δεν είχαν τη διάθεση, την όρεξη να ψάξουν πώς μπορούν να λυθούν και τους φαινόταν κάτι πολύ μεγάλο και πολύ δύσκολο» είχε πει παλιότερα ο ίδιος.

Ουσιαστικά, οι Αρμόδιες Αρχές παραιτήθηκαν από την προσπάθεια πριν καν ερευνήσουν την υπόθεσή του και την έντονη επιθυμία του. Θεώρησαν από την αρχή πως ήταν πολύ δύσκολο να σπουδάσει ένα τυφλό παιδί φυσική. Ο Αργύρης Κουμπτζής, όμως, δεν το έβαλε κάτω και με την βοήθεια του τότε Υπ. Παιδείας, κατάφερε να γίνει δεκτός από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Ο αγώνας του τον δικαίωσε
Η επιμονή και η υπομονή του δεν βοήθησε μόνο τον ίδιο αλλά και άλλους μαθητές και φοιτητές να ασχοληθούν μαζί τους οι Αρμόδιες Αρχές. Ο αγώνας του δικαιώθηκε αφού όχι μόνο ολοκλήρωσε με επιτυχία τις σπουδές του, αλλά πήρε το πτυχίο του με άριστα, βάζοντας τα γυαλιά σε όλους όσους τον ήθελα εκτός του ΑΠΘ!

Να σημειώσουμε, επίσης, πως το καλοκαίρι του 2016 ο Αργύρης παρακολούθησε πρόγραμμα στο αμερικανικό MIT. Ενώ ένα χρόνο αργότερα έκανε αίτηση για τα θερινά προγράμματα στο Caltech, στο Yale, στο Max Planck, σε δύο ολλανδικά πανεπιστήμια και στην Οξφόρδη. Από την τελευταία οποία έλαβε την πρώτη θετική επιστολή.

Η συγκινητική ορκωμοσία
Η συγκίνηση στην ορκωμοσία του Αργύρη, που πραγματοποιήθηκε πριν μερικές ημέρες, ήταν έκδηλη! Ως ο φοιτητής με την μεγαλύτερη βαθμολογία, 9,39, ήταν εκείνος που διάβασε τον όρκο. Όπως αναφέρει η Καθηγήτρια Ψυχολογίας του ΑΠΘ, Δήμητρα Κογκίδου, σε ανάρτησή της στο Facebook, ο Αργύρης «άνοιξε τον δρόμο», έχοντας δώσει πρώτα αγώνα για να γίνει δεκτός στη σχολή του, λόγω των προβλημάτων όρασης που αντιμετωπίζει.

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ

Γραφτείτε στο Newsletter μας

Διαγωνισμοί, δώρα και τα πάντα για το παιδί και την οικογένεια!

v