Life & Style Magazine

Δίαιτα Pegan: Μήπως είναι η λύση που γυρεύουμε για τα παραπανίσια μας κιλά;

Οι Δευτέρες που έχουμε ξεκινήσει δίαιτα είναι άπειρες – άπειρες, επίσης, είναι και οι Τρίτες που την σταματήσαμε. Ωστόσο, ενόψει των διακοπών και της παραλίας, όλες θέλουμε να χάσουμε έστω και κάποια από τα παραπανίσια μας κιλά. Είναι κυρίως θέμα ψυχολογίας και όχι αισθητικής, αφού όταν βλέπουμε το σώμα μας να θυμίζει (κάπως) εκείνο των νεανικών μας χρόνων, αυτόματα ανυψώνεται η διάθεση και η ψυχολογία μας.

Η δίαιτα Pegan, είναι αρκετά διαδεδομένη τα τελευταία 3-4 χρόνια και φαίνεται πως έχει ταιριάξει σε αρκετές γυναίκες. Βασίζεται στη μεσογειακή διατροφή, δίνει ιδιαίτερη σημασία στην προέλευση των τροφών μας ενώ αποκλείει από το διατροφολόγιό μας τα όσπρια και τα γαλακτοκομικά.

Δίαιτα Pegan: Μήπως είναι η λύση που γυρεύουμε για τα παραπανίσια μας κιλά;

Πώς προέκυψε η δίαιτα Pegan

Η δίαιτα Pegan δημιουργήθηκε το 2015 από τον δρ. Mark Hyman και έχει ήδη γίνει η νέα μόδα στις δίαιτες. Προκύπτει από τον συνδυασμό του veganism και της δίαιτας Paleo, απ’ όπου έχει πάρει και το όνομά της (P+vegan).

Τι είναι η δίαιτα Pegan

Όπως ανέφερε ο ιδρυτής της στο CBS News, «είναι απλό. Τρως τροφές χαμηλές σε ζάχαρη και άμυλο. Ακόμη τρως φυτικές τροφές. Προτίμησε τροφές πλούσιες σε καλά λιπαρά, όπως ξηροί καρποί και σπόροι, ελαιόλαδο, αβοκάντο. Κρέας μπορείς να φας από ζώα που έχουν μεγαλώσει και θρεφτεί. Μπορείς να κλέψεις μια μέρα, με δύο γλυκά και δύο ποτά την εβδομάδα».

Με λίγα λόγια, επικεντρώνεται στα φρούτα, τα λαχανικά, τα ψάρια ενώ είναι απαραίτητοι οι ξηροί καρποί και το κρέας καλής ποιότητας. Μοιάζει αρκετά με την μεσογειακή δίαιτα ενώ επιτρέπει και 1-2 γλυκά την εβδομάδα!

Τι πρέπει να προσέχετε

Αυτό που χρειάζεται μεγάλη προσοχή είναι η αποφυγή υδατανθράκων (ψωμί, ζυμαρικά, δημητριακά, βρώμη, τα πατάτες, ρύζι, κα) αλλά και τη γλουτένη. Προτιμήστε προιόντα gluten-free ή αντικαταστήστε τα με γάλα αμυγδάλου ή τυρί από κάσιους.

Τα πλεονεκτήματα της Pegan

  • Υψηλή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.
  • Επαρκή πρόσληψη πρωτεϊνης, κυρίως από φυτικές πηγές και ψάρια και λιγότερο από το κόκκινο κρέας.
  • Υψηλή κατανάλωση ω-3 λιπαρών οξέων.
  • Διατροφή βιολογικής προέλευσης, λιγότερο επεξεργασμένη, χωρίς πρόσθετα, χημικά ή άλλες ουσίες.

Τα μειονεκτήματα της Pegan

  • Από την άλλη πλευρά οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η διατροφή Pegan ελαχιστοποιεί την κατανάλωση τριών σημαντικών κατηγοριών τροφίμων, τα οποία πρέπει να τρώτε σε πολύ μικρές ποσότητες:
  • Των σιτηρών.
  • Των οσπρίων και κυρίως των φασολιών.
  • Των γαλακτοκομικών.

Πριν, λοιπόν, ξεκινήσετε τη δίαιτα Pegan, όπως άλλωστε και οποιαδήποτε άλλη δίαιτα, είναι καλό να συμβουλεύεστε έναν διατροφολόγο ώστε να έχετε μια ισορροπημένη διατροφή.

Τροφές και πιάτα σε φωτογραφίες

Με τις παρακάτω φωτογραφίες, ο σκοπός μας είναι κυρίως να πάρετε μια γεύση από τις τροφές που προτιμώνται στη συγκεκριμένη δίαιτα. Δείτε, κρίνετε και… αυτοσχεδιάστε!

  • Δείτε επίσης
v