Life & Style Magazine

5 superfoods που βοηθούν εμάς και τα παιδιά μας να μην αρρωσταίνουμε

Πολλά έχουμε ακούσει για τα superfoods, τα οποία μας συστήνονται με ονόματα περίεργα και πρέπει να τα ψάξουμε σε αγορές γκουρμέ για να τα εντάξουμε στις καθημερινές μας διατροφικές συνήθειες. Στην πραγματικότητα, όμως, μπορούμε να τα βρούμε πολύ πιο εύκολα απ’ όσο νομίζουμε τόσο για εμάς, όσο και για τα παιδιά μας.

Τα superfoods (υπερτροφές), είναι τροφές που περιλαμβάνουν πολλές θρεπτικές ουσίες και ευεργετικά συστατικά σε πολύ μικρές ποσότητες που απορροφούνται εύκολα και συμβάλλουν στην καλή υγεία και ευεξία του. Συστήνονται για μια ισορροπημένη διατροφή και είναι καλό να τα προτιμάμε τόσο για εμάς, όσο και για τα παιδιά μας, ώστε να προστατευόμαστε και να ενισχύουμε τον οργανισμό τους.

5 superfoods που βοηθούν εμάς και τα παιδιά μας να μην αρρωσταίνουμε

Γλυκοπατάτα                                                                                                              

Για κάποιους θεωρείται η βασίλισσα των souperfoods και όχι άδικα. Η φυσική γλυκιά γεύση της αποδεικνύει πως περιέχει φυσικά σάκχαρα τα οποία, όμως, δεν αυξάνουν το σάκχαρο του αίματος ενώ τα θρεπτικά της  συστατικά είναι ανεκτίμητα.

Πλούσια σε βιταμίνες A, B, C και D μειώνει τις πιθανότητες καρδιοπάθειας, ενισχύει το ανοσοποιητικό, μας φτιάχνει τη διάθεση, προσθέτει ενέργεια στον οργανισμό και διατηρεί την ελαστικότητα του δέρματος. Η γλυκοπατάτα, εκτός των άλλων, είναι φυσική πηγή μαγνησίου και σιδήρου για καλύτερο κυκλοφορικό, υγιείς αρτηρίες και… λιγότερο άγχος!

Κουρκουμάς

Η μαγική, αυτή, κίτρινη σκόνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ό,τι κι αν μαγειρεύουμε! Ρίξτε λίγο κουρκουμά στα μαγειρευτά ή τα ψητά σας, στη σαλάτα ή ακόμα και σε ροφήματα. Η γεύση του απογειώνει την κουζίνα σας ενώ τα οφέλη του στον οργανισμό θα σας ξαφνιάσουν!

Ανάμεσα στις ιδιότητές του συγκαταλέγονται οι αντιβακτηριακές που προστατεύουν ή βοηθούν στην γρίπη και το κρυολόγημα. Επιπλέον, ο κουρκουμάς μειώνει τον πόνο στην αρθρίτιδα, καθαρίζει το συκώτι, ελέγχει τον διαβήτη και λειτουργεί ως παυσίπονο και αντισηπτικό. Έχει αντικαρκινικές ιδιότητες ενώ είναι ιδανικός και για δερματικές παθήσεις.  

Βρώμη

Τα τελευταία χρόνια η φήμη της βρώμης διαδίδεται με γρήγορους ρυθμούς και όχι άδικα.  Η πλούσια διατροφική του αξία οφείλεται στους διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες που περιέχει, ενώ είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες όπως οι πρωτεΐνες, η βιταμίνη Α και Ε, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και το σελήνιο.

Ένα καλό πρωινό ή ένα ελαφρύ δείπνο με βρώμη, ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, συμβάλλει στην καλή λειτουργίας της καρδιάς και του εντέρου και βοηθά στον έλεγχο του διαβήτη. Η βρώμη, επίσης, είναι το superfood που πρέπει να εντάξετε στο διατροφολόγιό σας εάν θέλετε να χάσετε ή να διατηρήσετε το βάρος.

Αμύγδαλο

Όπως και οι προηγούμενες τροφές, το αμύγδαλο κάνει καλό στην καρδιά και την ρύθμιση του διαβήτη, ρίχνει την χοληστερίνη και βοηθά την εγκεφαλική μας λειτουργία. Μία χούφτα αμύγδαλα την ημέρα μας βοηθούν να ρυθμίσουμε τον μεταβολισμό μας και να χάσουμε βάρος.

Εκτός των άλλων, όμως, τα αμύγδαλα κάνουν καλό στα έμβρυα οπότε συστήνονται στις εγκύους, ενώ διατηρούν υγιή την επιδερμίδα μας και λαμπερά τα μαλλιά μας. Κάτι εξίσου σημαντικό, ιδανικά για τις γυναίκες, είναι πως τα αμύγδαλα δυναμώνουν τα κόκκαλα.  

Αβοκάντο

To αβοκάντο είναι ένα φρούτο το οποίο μπορεί κανείς να το εντάξει εύκολα στη σαλάτα ή το φαγητό του. Η γεύση του είναι ήπια ενώ τα πλεονεκτήματά του στον οργανισμό μας είναι πολλά. Είναι μία τροφή που περιέχει φολικό οξύ και άρα προτείνεται στις εγκύους, είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και προστατεύει τα μάτια από διάφορες ασθένειες και από τις βλαβερές ακτίνες του ηλίου.

Καταρχάς, το αβοκάντο βοηθάει στην απορρόφηση άλλων θρεπτικών συστατικών. Τα μονοακόρεστα λιπαρά του βοηθούν στη μείωση της κακιάς χοληστερίνης ενώ μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και καρδιακής νόσου. Περιέχει περισσότερο κάλλιο από την μπανάνα και είναι ιδανικό για την απώλεια βάρους.

v