Στην εποχή που το Δημογραφικό πρόβλημα εξελίσσεται σε μία από τις πιο κρίσιμες προκλήσεις για την Ελλάδα, η Eurobank αναλαμβάνει ενεργό ρόλο, επενδύοντας στρατηγικά στην οικογένεια, τους νέους και την ανάπτυξη της περιφέρειας.
Η Eurobank με ένα πλέγμα δράσεων αναδεικνύει τη δέσμευσή της να συμβάλλει ουσιαστικά στη δημιουργία προϋποθέσεων για ένα βιώσιμο δημογραφικό μέλλον.
Η παρέμβασή της δεν περιορίζεται σε χορηγίες ή σποραδικές ενέργειες. Αντιθέτως, πρόκειται για ένα συνεκτικό πλαίσιο πρωτοβουλιών που αγγίζουν κρίσιμους τομείς της κοινωνικής ζωής — από τη δημιουργία της νέας οικογένειας μέχρι τη στήριξη των νέων, την απασχόληση σε ακριτικές περιοχές και την παροχή διευκολύνσεων για τους ίδιους τους εργαζόμενούς της και τις οικογένειές τους.

Δημόσιος Διάλογος
Η πρώτη σημαντική πρωτοβουλία της Eurobank ήταν να φέρει το Δημογραφικό στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου.
Αναγνωρίζοντας ότι ένα τόσο πολύπλοκο πρόβλημα απαιτεί γνώση, εθνική στρατηγική και συλλογική δράση, η Τράπεζα συμμετείχε ενεργά στην καθιέρωση ενός ετήσιου συνεδρίου για το Δημογραφικό.
Η υψηλή απήχηση του συνεδρίου αποτυπώθηκε στην παρουσία του ίδιου του Πρωθυπουργού, σηματοδοτώντας την ανάγκη για πολιτική δέσμευση και ευρεία κοινωνική συμμετοχή.
Παράλληλα, χρηματοδότησε μελέτη του ΙΟΒΕ με στόχο την τεκμηριωμένη διατύπωση προτάσεων πολιτικής, δίνοντας έμφαση σε μέτρα που μπορούν να υιοθετηθούν άμεσα και να αποδώσουν μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
Σε αυτό το πλαίσιο, διεξήχθησαν δύο πανελλαδικές έρευνες σε συνεργασία με τη Metron Analysis:
- «Γιατί οι Έλληνες δεν κάνουν παιδιά», η οποία ανέδειξε τους οικονομικούς, κοινωνικούς και ψυχολογικούς φραγμούς στη γονεϊκότητα.
- «Το Μονοπάτι της Ζωής για τους Νέους», μια έρευνα που αποκωδικοποιεί τις προσδοκίες, τις δυσκολίες και τις αξίες της νέας γενιάς σε σχέση με την οικογένεια, την εργασία και την προσωπική ευημερία.

Ένας ολιστικός σχεδιασμός για το μέλλον
Οι πρωτοβουλίες της Eurobank δεν αποτελούν απλώς ένα πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Συνιστούν έναν στρατηγικό επαναπροσδιορισμό του ρόλου μιας σύγχρονης τράπεζας σε ένα τοπίο δημογραφικής πρόκλησης, κοινωνικών ανισοτήτων και υψηλού κόστους ζωής.
Με συνδυασμένες παρεμβάσεις σε επίπεδο έρευνας, χρηματοδότησης, υγείας, εκπαίδευσης, υποδομών και υπηρεσιών, η Eurobank αποδεικνύει ότι δεν αρκεί να μιλάμε για το μέλλον. Πρέπει να το στηρίζουμε, να το ενθαρρύνουμε και —πάνω απ’ όλα— να το κάνουμε εφικτό.
Γιατί το μέλλον της Ελλάδας περνά μέσα από την οικογένεια. Και η Eurobank δείχνει τον δρόμο.
Στήριξη οικογενειών από την ώρα μηδέν
Η Eurobank σε συνεργασία με την Be-Live έχει αναλάβει μία από τις πιο ανθρώπινες και ουσιαστικές πρωτοβουλίες: τη χρηματοδότηση δωρεάν εξωσωματικών γονιμοποιήσεων για ζευγάρια που αντιμετωπίζουν πρόβλημα υπογονιμότητας.
Ήδη έχουν γεννηθεί 69 παιδιά μέσα από το πρόγραμμα, αποδεικνύοντας ότι η ελπίδα μπορεί να γίνει πραγματικότητα όταν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές και η κατάλληλη στήριξη.
Ταυτόχρονα, έχουν πραγματοποιηθεί έως σήμερα 18 εκδηλώσεις ενημέρωσης σε όλη την Ελλάδα, στοχεύοντας στην άρση του στίγματος γύρω από την υπογονιμότητα και την ενίσχυση της ενημέρωσης των νέων ζευγαριών.

Ενίσχυση της απασχόλησης
Για να έχουν οι νέοι επιχειρηματίες του ακριτικού Έβρου τα κίνητρα και τις προϋποθέσεις να παραμείνουν στον τόπο τους, η Eurobank σε συνεργασία με την AFI Microfinance προσφέρει:
- Χρηματοδότηση έως 25.000 ευρώ με 1% επιτόκιο
- Εκπαίδευση, τεχνογνωσία και συμβουλευτικές υπηρεσίες
Επιπλέον, η Τράπεζα μετέφερε 75 θέσεις εργασίας του Europhone Banking στον Έβρο και στα νησιά του Βορείου Αιγαίου, δίνοντας ευκαιρίες απασχόλησης σε νέους ανθρώπους στον τόπο τους.
Οι πρωτοβουλίες αυτές δημιουργούν ένα θετικότερο κλίμα στην ακριτική Ελλάδα και ενθαρρύνουν τους νέους να μείνουν και να δημιουργήσουν οικογένεια εκεί.
Η Eurobank στις ακριτικές περιοχές
H Eurobank, σε συνεργασία με την «Αποστολή», έχει διαθέσει έως σήμερα 950 βρεφικά πακέτα σε οικογένειες που ζουν σε ακριτικές περιοχές με περιορισμένη πρόσβαση σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες.
Παράλληλα, εξειδικευμένοι παιδαγωγοί έχουν σταλεί σε απομακρυσμένες νησιωτικές κοινότητες, προσφέροντας υποστήριξη σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και ενισχύοντας τη γνωστική και συναισθηματική τους ανάπτυξη.

Ψυχολογική υποστήριξη
Η Eurobank σε συνεργασία με την Ένωση «Μαζί για το Παιδί» έχει υλοποιήσει 47 ψυχο-εκπαιδευτικά σεμινάρια για γονείς σε όλη τη χώρα, με περισσότερους από 800 ωφελούμενους.
Παράλληλα, η γραμμή 11525 παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη για τη διαχείριση δυσκολιών της καθημερινότητας, συμβάλλοντας στη θωράκιση της οικογένειας απέναντι σε προβλήματα σχέσεων, ανατροφής και ψυχικής υγείας.
Τραπεζοασφαλιστικές λύσεις με κοινωνική στόχευση
Η Eurobank προσφέρει μια σειρά προϊόντων ειδικά σχεδιασμένων για νέες οικογένειες στον Έβρο, στα νησιά του Βορείου Αιγαίου και στα Δωδεκάνησα:
- Δωρεάν ασφάλεια υγείας για παιδιά για 2 χρόνια, που καλύπτει εξωνοσοκομειακή περίθαλψη και αεροδιακομιδή
- Έκπτωση 1% στο επιτόκιο στεγαστικού δανείου και δωρεάν έξοδα φακέλου
- Εξειδικευμένο στεγαστικό δάνειο για τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες με σταθερό επιτόκιο 1% για 40 χρόνια
- 10% επιστροφή για έναν χρόνο σε όλα τα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα βρεφικών και παιδικών ειδών
- Πρόγραμμα «Μεγαλώνω» με επιτόκιο 1,20% για τα πρώτα 15.000 ευρώ και χρηματικό δώρο 50–150 ευρώ για κάθε νέο λογαριασμό
Οικογένεια Eurobank – Εσωτερικές δράσεις με έμφαση στον άνθρωπο
Η στήριξη της οικογένειας ξεκινά από μέσα.
Η Eurobank αναγνωρίζει ότι οι εργαζόμενοι αποτελούν την καρδιά του Οργανισμού και τους στηρίζει ουσιαστικά.
Η ετήσια δαπάνη ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ για την ενίσχυση των οικογενειών των εργαζομένων περιλαμβάνει:
- Επιδόματα τέκνων και οικογενειακής στήριξης
- Προγράμματα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης
- Στεγαστικά δάνεια με ευνοϊκούς όρους
- Αποταμιευτικά προγράμματα για τα παιδιά
Επιπλέον, η Τράπεζα προσφέρει γονικές άδειες μετ’ αποδοχών, κάλυψη εξόδων βρεφονηπιακού σταθμού και βραβεία για τα παιδιά των υπαλλήλων, ενισχύοντας μια εταιρική κουλτούρα που τοποθετεί την οικογένεια στο επίκεντρο.





























